شهردار چاف و چمخاله:
شهردار چاف و چمخاله با بیان اینکه حفاظت از رودخانه چمخاله بر عهده ادارات دیگر است، گفت: شهرداری چاف و چمخاله براساس مصوبه پدافندغیرعامل شهرستان لنگرود اقدام به جمع آوری سنبل آبی کرده که به زودی تمام گیاه مهاجم سنبل آبی از رودخانه چمخاله جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵ 21 September 2023

تمام گیاه سنبل آبی از رودخانه چمخاله جمع‌آوری می‌شودتمام گیاه سنبل آبی از رودخانه چمخاله جمع‌آوری می‌شود

به گزارش تابناک گیلان طی روزهای گذشته تصاویری از رودخانه چمخاله منتشر شد که اکثر بستر آن را گیاه مهاجم سنبل آبی گرفته است و درخواست شهروندان از مسؤولین مربوطه برطرف کردن این مشکل بود چراکه وجود این گیاه ماجم و غیربومی موجب مشکلات زیست محیطی بسیاری می‌شود.

سنبل آبی (water Hyacinth) یا ارکیده آبی به دلیل رشد سریع در محیط‌های آبی و مصرف مقادیر زیادی از اکسیژن آب، یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهی غیر بومی آبزی است که با سرعت بالایی تکثیر می‌شود و با گسترش در مناطق مختلف پهنه آبی، تهدیدی جدی برای تنوع زیستی به شمار می‌رود.

 

حسین ابراهیمی شهردار چاف و چمخاله امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در چم خاله لنگرود با بیان اینکه حفاظت از رودخانه چمخاله بر شهرداری نیست و متولی آن دیگر ادارات است، اظهار کرد: گیاه سنبل آبی به یک معضل در رودخانه و تالاب‌های استان مبدل شده و علیرغم اینکه حفاظت از رودخانه چمخاله بر عهده ادارات دیگر است ولی شهرداری برای مقابله با این گیاه مزاحم اقداماتی را طی چند سال گذشته تاکنون انجام داده است.

وی با اشاره به مصوبه پدافندغیرعامل شهرستان لنگرود در خصوص جمع‌آوری سنبل آبی و ضایعات برداری و تنظیف به طول پنج کیلومتر توسط شهرداری چاف و چمخاله گفت: شهرداری چاف و چمخاله در خصوص رفع معضل سنبل آبی و ضایعات برداری اقداماتی را در این خصوص در حریم رودخانه انجام می‌دهد تا این مشکل زیست محیطی برطرف شود.

 

شهردار چاف و چمخاله با بیان اینکه برخی اوقات بعضی ادارات با ارسال نامه، تذکر و غیره موجب تعطیلی کار شهرداری چاف و چمخاله می‌شود، گفت: شهرداری برای جمع آوری سنبل آبی و تنظیف رودخانه با یک پیمانکار قرارداد بسته که آن نامه‌ها و تذکرات، موجب مختل شدن کار شهرداری و پیمانکار و جلوگیری از رشد بیشتر سنبل آبی در رودخانه چمخاله می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه متاسفانه رودخانه چمخاله مرکز ورود فاضلاب‌ها است که دارای آلودگی‌های بسیاری می‌باشد، تصریح کرد: این آلودگی موجب رشد بی‌رویه گیاه مهاجم سنبل آبی نیز می‌شود ولی علی رغم همه مواردی که وجود دارد شهرداری تمام تلاش شبانه‌روزی خود را انجام می‌دهد که به زودی تمام گیاه مهاجم سنبل آبی از رودخانه چمخاله جمع‌آوری می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار