کد خبر: ۱۱۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 16 October 2015
مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی از شناسایی ۱۰۰ مهدکودک غیرمجاز خبر داد و گفت: به این مهدها یک ماه فرصت داده شده که برای دریافت مجوز قانونی مطابق بر استانداردها اقدام کنند و یا پلمپ شوند.

آرزو ذکایی‌فر در مورد فعالیت مهدهای کودک غیرمجاز گفت: تیمی برای شناسایی مهدهای غیرمجاز تشکیل شده بطوریکه هر ماه تعدادی از این مهدها را شناسایی و نسبت به مکاتبه با آنها اقدام می‌کنیم.

وی گفت: مهدهایی که در سرای محلات شهرداری و یا ارگان‌های دیگر فعالیت دارند را رصد کرده و از سوی دفتر حقوقی سازمان بهزیستی نامه‌ای برای آنها ارسال شده و یک فرصت یک‌ماهه به آنها داده می‌شود تا آنها برای اخذ مجوز مراجعه کنند، در غیر این صورت این مهدها پلمپ می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در پلمپ مهدها نیروی انتظامی اقدام خواهد کرد، گفت: خیلی از این مهدهای غیرمجاز استاندارد و فضای فیزیکی برای آموزش و تفریح کودکان ندارند، در این صورت فعالیت آنها تخلف بوده و باید موارد تخلف خود را اصلاح کنند.

مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه طی دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ مهدکودک غیرمجاز شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: مکاتبات لازم برای طی شدن روند قانونی صدور مجوز انجام شده است.

ذکایی‌فر به تخلف مهدهای کودک بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: بخشنامه‌ای به استان ها ابلاغ کردیم تا در مورد شهریه مهر تا آذر مهدهای کودک نظارت کافی داشته باشند و همچنین تیمی نیز شامل نماینده دفتر حراست، نماینده دفتر بازرسی، همکاران متخصص دفتر کودکان از مهر تا آذر وظیفه رصد شهریه‌ها را برعهده دارند.

وی از نظارت و بازرسی تیم ویژه از مهدهای کودک تهران خبر داد و گفت: تیم ویژه‌ای را نیز علاوه بر بخشنامه، فقط مخصوص رصد شهریه مهدهای کودک تهران تشکیل داده‌ایم که کار خود را از مهرماه آغاز کرده‌اند.

ذکایی فر اظهار داشت: هیچ مهدی حق افزایش شهریه علاوه بر مبلغ اعلام شده را ندارد و خانواده‌ها نیز می‌توانند با شماره پیامک ۳۰۰۰۱۲۳۳۳ در صورت بروز تخلف و دریافت شهریه اضافه به سازمان بهزیستی اعلام کنند
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار