استاندار اصفهان گفت: اولین گام مسیر پیشرفت و تعالی کشور با آموزش و یادگیری از طریق مدارس آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ 23 September 2023

سید رضا مرتضوی در آیین نواختن زنگ مهر در دبیرستان دخترانه شهید محمدحسین سجاد اصفهان افزود: بنابر این دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان کشور، باید برای پیشرفت‌ و توسعه همه جانبه ایران اسلامی تفکر و برنامه داشته باشند.

وی با تاکید بر همراهی تربیت و تزکیه در کنار تعلیم گفت: همراهی فضائل اخلاقی با تعلیم تاثیر بسیار مهمی در تربیت صحیح و همراه با موفقیت دانش‌آموزان دارد.

استاندار اصفهان یادآور شد: در دانش‌آموزان دو بال تزکیه و تعلیم و تربیت بایستی همراه باهم رشد کنند از این رو معلمان و دبیران در تلاش هستند تا در مسیرهای معرفتی برنامه‌های متفاوتی را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

مرتضوی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی حیات جدیدی را در کالبد زندگی اجتماعی مردم ایجاد می‌کند گفت: همانطور که باید به تعلیم و تربیت اهمیت داد تا استعدادها و تخصص‌ها شکوفا شود، در بُعد دیگر نیز بایستی به زندگی معنوی و روحانی خود توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس گفت: این ایام یادآور سلحشوری، مجاهدت و از خود گذشتگی مردم ایران اسلامی است‌.

استاندار اصفهان افزود: استان اصفهان، یکی از ستون‌های اصلی این دفاع توحیدی، با تقدیم ۲۴ هزار شهید نقش ویژه‌ای را در پیروزی جنگ تحمیلی ایفا کرده است.

وی با اشاره به تقدیم ۶ هزار دانش‌آموز شهید در استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان شهید حاضر شدند برای رفاه و آزادی مردم ایران اسلامی از جان شیرین خود بگذرند.

وی با بیان اینکه تعالی روحی و معنوی انسان را نسبت به سایرین مسوول می‌کند و فضائل اخلاقی را در فرد رشد می‌دهد گفت: بسیاری از جوامع از این نگاه تربیتی تهی هستند و نتیجه دوری جستن از این مفاهیم ارزشمند فوج فوج خانه سالمندان و زندگی‌های تنها است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای اروپایی برای افرادی که از سوی فرزندان‌شان طرد شده‌اند وزارتخانه راه‌اندازی کردند، این مسائل ناشی از توجه تک بُعدی به مسائل تربیتی است.

وی تصریح کرد: اکنون ما در حوزه‌های مختلف علم و فناوری، بهداشت و درمان، سوادآموزی و دیگر بخش‌ها پیشرفت‌های بسیاری کسب کرده‌ایم که قابل قیاس با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

وی به دانش آموزان توصیه کرد که کتاب ایران مقتدر را به عنوان کارنامه و صعود ۴۰ سال کشور مطالعه و به این مهم توجه کنند که داده‌های این کتاب‌ها از درون کشور نیست و همین پیشرفت‌ها است که موجب فتنه‌گری‌های دشمن برای از بین بردن اتحاد میان مردم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این آیین گفت: ماه مهر ماه عظمت و غیورمردی همراه با تزکیه و تعلیم است.

محمدرضا ابراهیمی با اشاره به اینکه مردم استان ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده اند گفت: از این تعداد ۶ هزار شهید دانش آموزی هستند که با غیرت و مردانگی جان خود را فدای مردم میهن کردند.

وی اظهار داشت: سال جاری با تاکید بر اجرایی سازی سند تحول بنیادین در مسیر رسیدن به حیات طیبه آغاز شده است و توجه به مسائل دینی، نماز جماعت و مناسک دینی بسیار مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر همراهی خانواده ها با نهاد تربیتی و مدارس گفت: همراهی نهادهای دیگر همانند مساجد، کانون‌های فرهنگی و دیگر بخش‌های فرهنگی و دینی به پربار شدن تعلیم و تربیت دانش آموزان منجر می شود.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار