سومین دوره طرح «مدرسه تابستانی» کتابخانه‌های عمومی کشور با تجلیل از کتابدار مهدی‌شهری به آخر راه رسید.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳ 24 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، صفورا عربیان، کتابدار کتابخانه عمومی شهید فخری‌زاده شهرستان مهدی‌شهر عنوان برگزیده مدرسه خدمات کتابخانه‌های عمومی را که با هدف توانمندسازی و ارتقای سطح مهارت‌های کتابداران به‌عنوان مشاوران اطلاعاتی در آذربایجان شرقی برگزار شد، از آن خود کرد.

در اختتامیه مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی که با حضور مهدی رمضانی دبیرکل و جمعی از مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و فراگیران مدرسه تابستانی در سالن خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی استان اردبیل برگزار شد، از صفورا عربیان، کتابدار کتابخانه عمومی شهید فخری‌زاده مهدی‌شهر برای کسب عنوان برگزیده مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی تجلیل شد.

مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی دوره‌ای آموزشی به‌منظور آشنایی کتابداران با جدیدترین طرح‌های خدمات کتابخانه‌ای است و در این دوره نیز ۱۰۰ نفر از کتابداران سراسر کشور حضور داشتند.

این افراد از طریق برگزاری آزمون ورودی و رقابتی انتخاب شدند و به این دوره راه پیداکرده‌اند و به مدت چهار روز در استان اردبیل حضور داشتند.

در این دوره، کارگاه‌های آموزشی متنوعی با هدف انتقال مفاهیم آموزشی به‌منظور فراگیری آخرین مبانی خدمات کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های مختلف برگزار شد.

در روز اول، فراگیران با خدمات موجود در کتابخانه‌های عمومی که در حال حاضر به گروه‌های مختلف مردم ارائه می‌شود، آشنا شدند.

این خدمات شامل «خدمات برای کودکان»، «خدمات برای سالمندان»، «خدمات برای معلولان» و «خدمات برای کسب‌وکارها» بود.

در روز دوم، مباحث تخصصی طراحی خدمت ارائه شد که شامل موضوعاتی از قبیل «مبانی خدمات»، «تجربه کاربری»، «طراحی خدمات» و «بازاریابی خدمات» بود.

در روز سوم نیز فراگیران با حضور در کارگاه به‌صورت عملی و مشارکتی، با طراحی خدمات مواجه شدند و درنهایت این دوره با ارزیابی خدماتی که در کارگاه توسط کتابداران طراحی‌شده به پایان رسید.

مدرسه‌های تابستانی یک قالب آموزشی جهانی است که برگزاری آموزش‌های تخصصی را در بازه زمانی کوتاه فراهم می‌کند.

این دوره‌ها به مباحث نظری محدود نمی‌شود و درواقع آموزش به‌صورت عملی نیز ارائه می‌شود.

«مدرسه تابستانی مهارت‌های اطلاع‌یابی» دومین مدرسه تابستانی بود که شهریورماه سال ۱۴۰۱ باهدف توانمندسازی و ارتقای سطح مهارت‌های کتابداران به‌عنوان مشاوران اطلاعاتی و با رویکرد یادگیری تعاملی به همت دفتر پژوهش و آموزش نهاد و با همکاری دانشگاه تبریز در آذربایجان شرقی برگزار شد.

نخستین دوره مدرسه تابستانی نیز با عنوان «مدرسه تابستانی خواندن» در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ برگزار شده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار