قزوین - ایرنا - رییس پلیس راهور قزوین گفت: بررسی‌ کارشناسان نشان داده که ۴۰ درصد تصادفات درون شهری قزوین به خاطر توجه نکردن راننده به جلو اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷ 24 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ علی آسیایی ضمن بیان این مطلب افزود: صحبت کردن با تلفن همراه، انجام دادن کار‌هایی غیر از رانندگی و حواس پرتی در حال حرکت از عوامل اصلی توجه نکردن راننده به جلو تلقی شده که باعث تصادف می‌شود.

وی با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی تا ۵۰ درصد جلوی خسارت جانی و فوت را می‌گیرد، تصریح کرد: بیشترین تخلفات رانندگی در شهر قزوین نبستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی است که انجام این مساله بسیار مهم بوده و از ارکان اصلی ایمنی در خودرو محسوب می‌شود.

سرهنگ آسیایی خاطرنشان کرد: صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی نیز از دیگر تخلفات رانندگان درون شهری قزوین است که متاسفانه با وجود تذکرات و توصیه‌های فراوان فرهنگی صورت گرفته از سوی پلیس و رسانه ها، این تخلف متاسفانه همچنان در حجم بالا رویت می‌شود.

به گفته این مسوول انتظامی، رعایت نکات راهنمایی و رانندگی و توجه به تذکرات پلیس همواره ضامن سلامت راننده و سرنشینان خودرو بوده که رعایت آن باعث جلوگیری از بسیاری حوادث ناگوار می‌شود.

رییس پلیس راهور استان قزوین یادآور شد: از تمامی رانندگان تقاضا داریم هنگام رانندگی در شهر با رعایت نکات ایمنی ضمن حفظ سلامت خود و سرنشینان خودرو به حقوق دیگر رانندگان و عابران پیاده در سطح معابر نیز احترام بگذارند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار