دانش آموزان عشایری استان خوزستان با دمپایی برروی زمین های پر از نفت درس می خوانند.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 16 October 2015
به گزارش تابناک خوزستان؛ روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ذره بین خود نوشت: در حاشیه نشست مدیران مدارس عشایری خوزستان ، قنبری مدیرکل امور عشایر در گفت و پویی کوتاه با ذره بین از کمبودهای دانش آموزان عشایر پرده برداشت و گفت که در مدارس عشایری استان خوزستان دانش اموزان با دمپایی بر روی زمین های پر از نفت درس میخوانند.

وی این را هم گفت که سرانه هر دانش آموز شبانه مدارس عشایری 1360 هزار تومان می باشد و سه سالی ست که حتا سرانه دانش آموزان روزانه نیز پراخت نشده است. در سال جدید هیچ بودجه ای به حساب این سازمان واریز نشده و این سازمان با بدهی بالغ بر 300 الی 350 میلیون تومان روبروست. 

وی گفت که مسئولین دستگاه های مختلف همیشه از اختصاص فلان بودجه یا فلان زمین به آموزش و پرورش عشایری حرف می زنند اما تا به حال هیچ کمکی و هزینه ای از دستگاه های مربوط به مدارس عشایری استان پرداخت نشده است و متاسفانه دانش آموزان عشایری استان خوزستان با دمپایی برروی زمین های پر از نفت درس می خوانند.

وی به این نکنه هم اشاره کرد که شاید کمتر کسی از این موضوع خبر داشته باشد که آموزگاران مدارس کوچ­رو در طول سال تحصیلی زندگی خود را با اعضاء ایل گذرانده و پا به پای مردان و زنان عشایر کوچ می­کنند و گاهی پیش می­آید که تا چندین ماه به خانه­اش باز نمی­گردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار