مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: شهرداری ها برای اساس تفاهم نامه فی مابین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی، موظفند برای تسریع در ساخت مسکن نسبت به تخفیف 30 درصدی پروانه برای پروژه های نهضت مسکن اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ 26 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی استان در جمع مدیران شورای مسکن استان، اظهار کرد: تعهد دو ساله استان گلستان در حوزه مسکن شهری ۳۰ هزار و ۹۵۲ واحد است که تا کنون ۱۰۶ هزار و ۲۳۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶ هزار و ۵۹۴ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند، افزود: تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۲۵۴ هکتار زمین تامین شده که ۸۴ هکتار دیگر نیز شناسایی و در شرف انتقال سند به نام وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان از آماده سازی اراضی تامین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه خدمات زیربنایی در این اراضی سخن گفت و ادامه داد: بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی هزینه‌های ایجاد خدمات زیربنایی د اراضی نهضت ملی مسکن به صورت یک سوم بر عهده صندوق توسعه ملی زمین و مسکن، دستگاه خدمات رسان و وزارت کشور می‌باشد.

ملک همچنین تصریح کرد: در این راستا با تامین هزینه‌ها در حال حاضر در برخی از اراضی استان آماده سازی و اجرای خدمات زیربنایی در حال اجرا و برنامه ریزی است.

وی افزود: همچنین سایر اراضی موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سایت ۴۸ هکتاری گرگان، مینودشت و سایت نگارستان گنبد کاووس در حال انجام می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در حاشیه دوازدهمین جلسه شورایعالی مسکن کشور گفت: طرح ساماندهی بازار مسکن از تاکیدات رئیس جمهور می‌باشد، در گلستان با تشکیل تیم‌های نظارتی، اقدامات خوبی در خصوص نظارت بر بازار مسکن در حال اجرا است.

وی افزود: تاکنون یک هزار و ۴۳۰ بازرسی از بنگاه‌های سطح استان انجام شده و طی این بازدید‌ها ۱۴۱ واحد صنفی مختلف پلمب شده است.

ملک در ادامه اظهار کرد: همچنین طی این بازرسی‌ها به ۱۴۳ بنگاه مشاور املاک اخطار پلمب داده شد و این واحد‌های متخلف مجموعاً بیش از دو میلیارد جریمه نقدی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: شهرداری‌ها برای اساس تفاهم نامه فی مابین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی، موظفند برای تسریع در ساخت مسکن نسبت به تخفیف ۳۰ درصدی پروانه برای پروژه‌های نهضت مسکن اقدام کنند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار