مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان تا پایان سال اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ 28 September 2023

معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: در مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان ۷۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به اصفهان انتقال داده می‌شود.

مهران زینلیان با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان ۹۸۰ کیلومتر است گفت:تا کنون آزادسازی ۵۲۰ کیلومتر از مسیر انجام و ۴۲۰ کیلومتر هم حفاری و ۲۱۴ کیلومتر آن لوله گذاری شده است.

وی افزود: رییس جمهور از مرحله اول اجرای این طرح بازدید می‌کند و دستور آغاز اجرای مرحله دوم این طرح را صادر خواهد کرد.
معاون عمرانی استانداری اصفهان هزینه اجرای مرحله نخست طرح را ۲۵ و نیم هزار میلیارد تومان و مرحله دوم را ۱۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تمامی هزینه اجرای این دو مرحله را صنایع بزرگ استان اصفهان تامین خواهند کرد.

زینلیان با اشاره به این مرحله نخست طرح از مهر پارسال آغاز شده ادامه داد: هم اکنون در ۲۴ جبهه کاری در این فاصله ۵۲۰ کیلومتری ۱۴ پیمانکار در حال فعالیت هسند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال مرحله نخست اجرایی شود.
وی یادآور شد: انتقال آب از دریای عمان بخشی از طرح احیای زاینده رود است که با اجرای مرحله نخست برداشت آب از زاینده رود توسط صنایع قطع خواهد شد و در مرحله دوم علاوه بر آب صنایع، مازاد آب در بخش آشامیدنی، کشاورزی و حقابه محیط زیست هم تامین خواهد شد.
زینلیان گفت:اجرای این طرح فقط با هدف تامین آب برای صنایع موجود در استان خواهد بود و طرح توسعه واحد‌های صنعتیِ آب در دستور کار نیست.
معاون عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: استان اصفهان با اجرای این طرح آب روستا‌ها و شهر‌های مسیر را هم تامین خواهد کرد.
وی ادامه داد: در اجرای انتقال از دریای عمان آب در مبدا شیرین و سپس به استان منتقل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار