دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اشاره به وضعیت بازماندگان از تحصیل، گفت: متاسفانه بخشی از کودکان به دلایل مسائل فرهنگی در سطح جامعه و بخشی به دلیل محرومیت‌های مالی و مسائل جسمی که ممکن است برخی از کودکان با آن مواجه باشند، از تحصیل بازمی‌مانند.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 30 September 2023

صادق جعفری‌چگنی در بازدید از مدارس حاشیه شهر اهواز که امروز (۸ مهرماه) انجام شد، اظهار کرد: در اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و با پیگیری‌هایی که در سطح دادستانی کل کشور در خصوص اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموز) در وزارت آموزش و پرورش انجام شد، اجرای این طرح آغاز شده است اما تا اجرای کامل آن هنوز فاصله وجود دارد.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه طرح به منظور شناسایی دانش‌آموزانی که دچار مشکلات اجتماعی و یا جسمی و روانی هستند، انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: دستگاه‌های حمایتی اعم از سازمان بهزیستی، کمیته امداد و دیگر دستگاه‌هایی که مکلف به همراهی و همکاری با آموزش و پرورش در اصلاح شرایط به وجود آمده برای کودک و نوجوان هستند، اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند. ما نیز در واحد سرپرستی دادسرای مرکز استان خوزستان، جلسات مختلفی با مدیرکل آموزش و پرورش و معاونان و کارشناسان این مجموعه داشته‌ایم. بازدید امروز نیز به منظور شناسایی برخی مشکلات و مسائل مدارس به صورت میدانی انجام شد و در این راستا، همکاری‌های لازم با آموزش و پرورش برای رفع برخی مشکلات انجام خواهد شد.

جعفری‌چگنی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و مسائل ما در مناطق حاشیه‌ای به ویژه مناطق حاشیه‌ای اهواز است و قطعا مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها می‌تواند برای اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان کمک‌کننده باشد؛ در این خصوص ظرفیت بسیار خوبی در خوزستان داریم. علاوه بر مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، خیرین نیز در این خصوص کمک‌کننده هستند و می‌توانند در راستای رفع کمبودهای موجود در حوزه تجیهزات و بهینه کردن مدارس و کمک به دانش‌آموزان محروم کمک‌کننده باشد.

وی ادامه داد: در شناسایی موارد و اولویت‌بندی که آموزش و پرورش انجام خواهد داشت، پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

آمار بازماندگان از تحصیل نگران‌کننده است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در خصوص بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به آموزش، گفت: در این خصوص، هم واحد معاونت حقوق عامه دادگستری و هم آموزش و پرورش اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند اما متاسفانه بخشی از کودکان به دلایل مسائل فرهنگی در سطح جامعه و بخشی به دلیل محرومیت‌های مالی و مسائل جسمی که ممکن است برخی از کودکان با آن مواجه باشند، از تحصیل بازمی‌مانند.

وی افزود: آمار بازماندگان از تحصیل قطعی نیست اما آماری که ارائه داده می‌شود چندان خوشبینانه نیست و نگران‌کننده است. با این حال با اقدامات بسیار خوب و تحولی که مدیرکل آموزش و پرورش آغاز کرده است، امیدواریم بتوانیم این کودکان را شناسایی کنیم و اگر نیاز است به مراکز کمک‌کننده و حمایت‌کننده معرفی شوند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار