فرماندار بیرجند گفت: توده مردم نسبت به وقف باور و اعتقاد دارند و تعدد موقوفات در شهرستان ها گویای این موضوع است.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ 03 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجند امروز در دیدار با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان و کارکنان این اداره اظهار کرد: فعالیت در حوزه اوقاف سختی‌های خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: سختی کار در اوقاف به این دلیل بوده که از یک طرف به عنوان متولی موقوفات باید نیات واقف مدنظر باشد و از طرف دیگر انتظارات مردم جامعه مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته شاهد تعدی‌هایی به موقوفات بوده ایم، یادآور شد: متاسفانه در مواردی حقوق اوقاف رعایت نشده و افرادی در پی تصرف آن بوده و در راستای چارچوب‌ها و ضوابط عمل نکرده اند و در حال حاضر که متولی موقوفات برای زنده کردن موقوفات در چارچوب نیاتی که واقف انجام داده اقدام نموده یک عده از افراد منافعشان از بین رفته و طبیعی بوده که مخالفت‌هایی داشته باشند.

فاضلی فرد بیان کرد: توده مردم نسبت به وقف باور و اعتقاد دارند و تعدد موقوفات در شهرستان‌ها گویای این موضوع است.

وی موقوفات را کمکی به استحکام جامعه در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: متأسفانه با تبلیغات مسمومی که جامعه اتفاق می‌افتد به نوعی مردم را نسبت به موقوفات بدبین می‌کنند.

فرماندار بیرجند ادامه داد: بنابراین در این زمینه وظیفه داریم که هم ذهنیت منفی را از جامعه پاک کرده و هم به این که نیت خیر و موقوفات که باقیات و صالحاتی بوده در جامعه جاری و ساری بماند تا مردم نسبت به موضوع وقف و وقف کردن ترغیب و تشویق شوند.

فاضلی فرد با بیان اینکه به سبب تبلیغات مسمومی که وجود داشته امروز وقف در جامعه کمتر شده است، بیان داشت: همچنین تعدی‌هایی که به اموال وقفی صورت گرفته از دیگر موانع بر سر راه توسعه وقف در جامعه است.

وی ادامه داد: اکثر تعدی‌های صورت گرفته به اموال وقفی از سوی افرادی بوده که بعد از فوت واقف متولی شده اند و نسبت به اهمیت وقف و جایگاه آن بی اطلاع هستند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه افرادی که از موضع قدرت می‌خواهند جایگاهی برای خود بدست آوردند باید بدانند در جامعه اسلامی این موضوع پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: همه افرادی که مسئولیتی دارند، نوکران مردم هستند و هر چه مسئولیت بالاتر باشد باید تواضع در مقابل مردم بیشتر باشد.

فاضلی فرد با اشاره به اینکه وظیفه خدمت رسانی به مردم شأن همه مسوولان است، تصریح کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت اوقاف ترویج دین اسلام بوده که همه این اقدامات ارزشمند می‌باشد و برکاتی در زندگی دنیوی و اخروی به دنبال دارد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار