مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با اجرای خط جدید انتقال آب به شهر مهران با توجه به فرسودگی خطوط انتقال آب شهر مهران به تعداد دو خط فولادی که قدمت بسیار بالایی داشته تا میزان زیادی از هدررفت آب استحصالی از چاه‌های آب شرب جلوگیری می شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ 04 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ پرویز ناصری با اشاره به اجرای خط جدید انتقال آب به شهر مهران اظهار داشت: آب شرب شهر مهران از طریق 7 چاه آب عمیق که در منطقه محسن آباد حفر گردیده، تامین می شود.

وی ادامه داد: خطوط انتقال آب این چاه ها از جنس لوله های آزبست و فولادی بعلت قدمت زیاد، فرسودگی و عبور از مسیر زمین های کشاورزی مشکلاتی را ایجاد می نمود و همچنین هر ساله با توجه به جاری شدن سیلاب‌های زمستانی در رودخانه گاوی شاهد قطع آب شهر مهران بودیم لذا شرکت بر آن شد تا با اجرای پروژه خط انتقال جدید این مشکل را مرتفع نماید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: خط انتقال فولادی به قطر۵۰۰ و ۲۰۰ میلیمتر به طول 3.8 کیلومتر از مسیر جدید اجرا گردید که آب را به مخازن ذخيره اب (دو باب مخزن ۲۰۰ مترمکعبی ) شهر واقع در پشت امام زاده سید حسن (ع) منتقل می کند.

ناصری با تاکید بر تلاش در جهت حفظ منابع آبی استان، اظهار داشت: با اجرای این خط لوله جدید علیرغم تامین آب پایدار، سالم و بهداشتی،از بر هم کنش چاهها و افزایش مصرف انرژی و در نهایت افزایش میزان قابل ملاحظه ای از اب تولیدی چاه‌ها جلوگیری به عمل آمده به نحوی که با توجه به مدت مشابه در سنوات اخیر در حال حاضر از ۷ حلقه چاه ۵حلقه چاه با آبدهی حدود ۱۳۰ لیتر بر ثانیه تامین آب شهر مهران را انجام می دهند و دو حلقه چاه آب شرب با آبدهی حداقل ۷۰ لیتر بر ثانیه در حالت خاموش و قطع استحصال آب قرار دارند که به موجب این عملیات تا میزان زیادی هم از هدررفت آب جلوگیری شده و هم از شدت مصرف انرژی کاسته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در پایان افزود: برای انجام این پروژه میزان اعتباری بالغ بر۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی از محل ردیف طرح ابرسانی به شهر های مواجه با تنش ابی هزینه شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار