معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: توسعه عمرانی و فرهنگی بقاع متبرکه همواره به دست مردم و پشتیبانی آنان رقم خورده که کمتر چنین سرمایه اجتماعی را در بخش‌های مختلف می‌بینیم.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷ 04 October 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، شامگاه (چهارشنبه،۲۵ مهرماه) در سفر به شهرستان تیران و کرون و بازدید از پروژه‌های عمرانی و اقدامات فرهنگی آستان مقدس امامزاده احمدرضا(ع)، اظهار کرد: مردم به واسطه محبت به اهل البیت(ع) و خاندان عصمت و طهارت به توسعه عمرانی و فرهنگی مراکز دینی توجه دارند.

وی افزود: فعالیت‌های عمرانی گسترده‌ای در سطح بقاع متبرکه کشور در حال انجام است که بیشترین سهم فعالیت و حمایت از سوی مردم بوده و سازمان اوقاف و امور خیریه به دلیل محدودیت‌های مالی سهم کمتری دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه این حمایت‌های مردمی سرمایه بزرگی برای این سازمان و توسعه مراکز دینی و فرهنگی است، تصریح کرد: کمک‌ها به واسطه اعتقادات مذهبی و عمومی مردم رقم خورده که نباید صدمه ببیند و اعتماد اجتماعی از بین برود.

وی گفت:آنچه اعتقادات دینی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد باید از بین برود و زمینه سازی برای تقویت اعتقادات مردم به امور دینی انجام شود.

حجت‌الاسلام عادل یادآورشد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه می‌تواند منتج به بصیرت افزایی و رشد فکری و اخلاقی افراد شود به همین خاطر هیات امنا این مراکز دینی علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، اجرای طرح‌های فرهنگی را نیز در نظر داشته باشند.

وی به موقعیت شهرستان تیران و کرون و ظرفیت فعال بقاع متبرکه در این منطقه اشاره کرد و گفت: همت خوبی از سوی خیرین برای این مراکز رقم خورده که سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در حد توان از طرح‌های آنان حمایت می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار