همایش همیاران وقف امروز مصادف با چهارمین روز از هفته وقف در آستانه بقعه متبرکه سید تاج الدین علی روستای ساقی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ 06 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، همایش همیاران وقف امروزبا حضور متولیان موقوفات، اعضای هیئت امنای و خادمان بقاع متبرکه و هیئت امنای موقوفات در آستان بقعه متبرکه سید تاج الدین علی روستای ساقی با همکاری اداره اوقاف و اجور خیریه شهرستان خوسف برگزار شد.

این همایش با هدف شخصیت دادن و تکریم اصحاب و یاوران اوقاف و تبادل و ارتباط برلی انتقال تجربیات و بازدید‌هایی به صورت حضوری در بقاع متبرکه و استفاده از تجربیات هیئت امنای این بقعه برگزار شد.

حجت الاسلام دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان در این همایش اظهارداشت: ماموریت اوقاف در سه بعد شامل بقاع متبرکه، امامزادگان و موقوفات و امورات قرآنی است.

وی با بیان اینکه اوقاف نقش مهمی در شناسایی، احیا و بهره‌وری از موقوفات دارد تصریح کرد: نقش اوقاف و امور خیریه تشویق و ترغیب مردم به سمت و سوی وقف‌های جدید با احصای نیاز‌های روز جامعه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان گفت: در حوزه بقاع متبرکه از آنجایی که هیات امنایی مدیریت می‌شود در سه مقوله عمرانی، مدیریتی و فرهنگی و اجتماعی بقاع متبرکه رونق یافته و باید هیات امنا تلاش کنند تا وضعیت عمرانی بقاع را سروسامان بدهند، چون مورد نیاز مردم است.

خدایی خاطرنشان کرد: در حوزه امورات قرآنی واقفان خیراندیشی وجود داشته اند که وقف‌های را از خودشان به یادگار گذاشته‌اند در مقوله تبلیغ، ترویج و تبیین و تعلم قرآن اجرا می‌شود.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار