تابناک تهران - سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: سرعت باد در تهران ۱۰ متر بر ثانیه, ۳۶ کیلومتر بر ساعت و همراه با نم نسبی حدود % ۶۳ و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است و طی امروز و فردا هوای تهران نیمه ابری، همراه با وزش باد شدید و رگبار باران خواهد بود، همچنین با نفوذ سامانه ای کم ارتفاع، هوایی خنک اکثر مناطق کشور را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ 17 October 2015
به گزارش تابناک تهران، بررسی داده ها والگوهاي پیش یابی هواشناسی بیانگرگذر سامانه کم ارتفاع تراز میانی جو و نفوذ جریانهاي خنک شمالی به نیمه شمالی کشور در روزهاي شنبه و یکشنبه است.

روز شنبه در برخی مناطق غرب، شمال غرب، دامنه هاي جنوبی البرز، نواحی مرکزي و شمال شرق کشورابرناکی، رگبار و رعد وبرق، وزش باد شدید موقتی، در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود همچنین ابرناکی، بارش باران ومه آلود بودن استانهاي ساحلی دریاي خزر و دامنه هاي شمالی البرز، کاهش محسوس دما ومواج شدن دریاي خزر طی این روز ادامه خواهد داشت. 

بر اساس این گزارش، امروز شدت بارش در استان هاي ساحلی خزر،اردبیل، شمال زنجان، خراسان شمالی وشمال خراسان رضوي خواهد بود. روز یکشنبه از فعالیت این سامانه در شمال غرب، غرب و استانهاي ساحلی دریاي خزر کاسته می شود و عمده بارشها در شمال شرق، شرق و نواحی مرکزي کشور بوده است. در این روز در شمال شرق وشرق کشور کاهش دما قابل توجه می باشد و براي برخی مناطق آن وزش باد شدید وگرد وخاك پیش بینی می شود. 

لازم به ذکر است؛ روز شنبه درارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز و روز یک شنبه درارتفاعات شمال شرق کشور بارش برف دور از
انتظار نمی باشد. از اواخر روز یکشنبه با گذر سامانه بارشی از مرزهاي شرقی کشور، طی روز دوشنبه جوي آرام در اکثر مناطق کشور پیش بینی می شود. 

همچنین طی روزهاي شنبه و یکشنبه درسیستان وبلوچستان،هرمزگان، جنوب کرمان وجنوب فارس درساعات بعد از ظهرافزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گزارش تابناک هوای تهران امروز شنبه نیمه ابري تا ابري درپاره اي نقاط رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید خواهد بود که در روز یک شنبه هم همین وضعیت ادامه خواهد داشت. در روز دوشنبه هم آسمانی صاف همراه با غبار صبحگاهی و کمی وزش باد پیش بینی می شود.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی سرعت باد در تهران ۱۰ متر بر ثانیه, ۳۶ کیلومتر بر ساعت و همراه با نم نسبی حدود  % ۶۳ و دید افقی  بیش از ۱۰ کیلومتر است.

همچنین بیشنیه دمای امروز تهران به 22 درجه سانتی‌گراد و کمینه به 14 و همینطور فردا هم در گرمترین ساعات 20 درجه سانتی گراد و در سردترین ساعات 10 درجه سانتی گراد متغیر خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار