پیرامون ساخت مسکن ملی در قم شکل گرفت؛
در ادامه تکمیل روند ساخت مسکن ملی در استان قم و ممناعت از خرید و فروش این واحد ها استاندار قم خبر از باطل شدن فیش های فروشی داد و دادستان قم نیز طی ابلاغی اتاق اصناف را پای کار نظارت آورد.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ 08 October 2023

به گزارش تابناک قم، چندی پیش سید محمد آقامیری، استاندار قم، با تاکید بر اینکه فیش‌های مسکن ملی در صورت واگذاری مُهر قرمز خورده و باطل می‌شود، خاطرنشان کرد: مسکن ملی به هیچ عنوان واگذار نمی‌شود و در صورت واگذاری نیز از فردی که واگذار کرده خلع ید می شود.

 مدیریت استان قم با سوداگری مسکن مبارزه خواهد کرد

استاندار قم ادامه‌داد: ارائه خدمت از سوی دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان براساس زمان‌بندی مناسب باشد،تاخیر در حل مشکلات مردم از سوی دستگاه‌ها برای مدیریت استان ترک فعل حساب شده و بخشودنی نیست.

افزایش تولید مسکن یکی از مسائلی بود که از روز اول دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته و در این ۲ سال اخیر ده‌ها هزار واحد ساخته و تحویل مردم داده شده است.

این نخستین اعلام عمومی استاندار قم مبنی بر مخالفت با خرید و فروش واحد های مسکن ملی بود و به نوعی می توان گفت‌ یک‌ اتمام حجت از سوی استاندار با خاطیان و دلالان صورت گرفت تا مسکن ملی راه نجات شهروندانی باشد که همچنان دچار مشکل مسکن هستند.

خرید و فروش امتیاز نهضت ملی تخلف است/برخورد قاطع با مشاورین املاک متخلف

در ادامه توجه به معقوله عدم خرید و فروش فیش های مسکن ملی، علی اصغر سلطانی معاون قضایی دادسرای عمومی و انقلاب قم اظهار کرد: بر اساس مشاهدات میدانی در سطح شهر قم و حسب اخبار واصله و بررسی گزارش های گشت مشترک بازرسی دفاتر املاک استان با انبوه آگهی‌های خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن مواجه هستیم.

وی افزود: امتیاز نهضت ملی مسکن درپی مواردی بدون پایه و اساس، توسط واسطه‌ها و دلالان قیمت گذاری می‌شود که این امر موجب اخلال در بازار مسکن شده است.

سلطانی گفت: طرح نهضت ملی مسکن به منظور خانه‌دار کردن افراد واجد شرایط و فاقد مسکن سیاست گذاری شده است که این اقدامات موجب تورم کاذب و گرانی بدون دلیل مسکن شده است.

معاون دادستان قم در پایان بیان کرد: ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن از طریق دادستانی قم به رییس اتاق اصناف ابلاغ شده است و با ابلاغ آن به اتحادیه مربوطه، با مشاورین املاک متخلف وفق و مطابق با مقررات قانونی و صنفی برخورد خواهد شد.

پیشنهاد جالب نماینده قم/ساخت مسکن برای کارگران قم؛ روبروی ترمینال

امیرآبادی: مجوزش را از بذرپاش می گیرم

در مورد کمبود و گرانی مسکن در کشور نیز باید اعلام کرد؛ هشت سال تولید مسکن در کشور متوقف شد که این اقدام صنعت ساختمان را خواباند و قیمت مسکن و اجازه‌بها را به شدت افزایش داد.

گرانی مسکن نمایندگان را خجالت زده مردم کرده؛ بانک ها هم اعطای تسهیلات خرد را بسته اند و فشار سنگینی بر دوش مردم به‌خصوص مستأجرها هست.

در جلسه ای که با مهرداد بذرپاش وزیر راه داشتم پیشنهاد داده شد که بخشی از چند هکتار زمین روبروی ترمینال قم برای کارگران ساخته شود که اگر اقدامات اولیه صورت گیرد من مجوز ساخت آن را از وزیر اخذ خواهم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار