معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از جابجایی 994 هزار و 997 نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان از ابتدای سال خبرداد.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 11 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حاج رسول سالاری، سرپرست اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از ابتدای سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری۳۸۳هزار و ۵۶۲ نفر مسافر به استان وارد و ۴۲۰ هزا و ۱۲۹ مسافر از استان خارج و همچنین ۵۷۴ هزار و ۱۰۵نفر مسافر درون استان جابجا شده اند.

وی افزود: مسافران جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل مسافر استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.۰۶ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان طبس با ۳۸۳ هزار و ۵۸۲ نفرو کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با ۵ هزار و ۳۶۲ نفر مسافر بوده و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران بود.

سرپرست اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان این که اکنون هزار و ۴۹۲ راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند، افزود: ۲۹۷ دستگاه سواری کرایه، ۲۰۶ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۷۹ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافران از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌رسانند.

سالاری عنوان کرد: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافران، علاوه بر نظارت‌های لازم بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی در محل پایانه‌های مسافری و در طول محور‌های مواصلاتی استان، بررسی وضعیت عملکرد شرکت ها، رانندگان و ناوگان از طریق سامانه‌های کاربردی از جمله داپ، صورت وضعیت آنلاین و کارت هوشمند در دستور کار بوده و تخلفات مشاهده شده نیز به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود.

سرپرست اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در ادامه به راه اندازی سامانه لیست انتظار مسافرین بر روی وب سایت‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر و به نشانی www.payaneha.com و www.payaneha.ir به منظور تسهیل در رزرو و اخذ بلیت از شرکت‌های حمل و نقل مسافری اتوبوسی استان در ایام دارای ازدحام مسافر و همچنین درج Qr-code بر روی بلیت‌های صادره شرکت‌های حمل نقل به منظور تسهیل در ارسال انتقادات، پیشنهادات و شکایات در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

سالاری خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفر‌ها دراستان خواهد بود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار