دبیر هیات قایقرانی کرمانشاه:
دبیر هیات قایقرانی استان کرمانشاه گفت: با توجه به استفاده ورزشکاران این رشته از دریاچه شهربازی برای تمرینات اوج مدال آوری زمان فعالیت شهربازی بود.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ 12 October 2023

نوید امیری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر نزدی ک‌ترین فضای آبی برای تمرینات قایقرانان کرمانشاه سراب نیلوفر و سد شیان است.

وی افزود: در سال‌های گذشته با خشك شدن سراب نيلوفر قايقرانان به سد شيان مي‌رفتند، اما با توجه به خطرات جاده اي و بعد مسافت ديگر رغبتي در ميان ورزشكاران اين رشته نمانده است.

دبیر هیات قایقرانی استان کرمانشاه تصریح کرد: بهترين دوران حضور قايقرانان كرمانشاهي در تيم هاي ملي و حضور آن‌ها در ميادين و كسب افتخارات متعدد در زمان فعاليت شهربازي بود.

وی بیان کرد: بعد از اینکه شهربازی را به بخش خصوصی واگذار کردند و دریاچه خشک شد محل تمرین قایقرانان کرمانشاهی هم تعطیل شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: در حال حاضر آموزش این رشته را در استخر آزادی انجام می دهیم، در حالیکه فضای استاندارد برای آموزش قایقرانی پیست است.

وی بیان کرد: در خصوص استخر مجموعه ١٥ خرداد طرحي از قبل به همت مديران قبلي هيات شروع و به دليل نبود بودجه لازم نيمه كاره مانده است.

امیری تشریح کرد: اگر تأمين اعتبار لازم صورت بگيرد قطعا محل مناسبي براي تمرين قايقرانان مبتدي و آموزش به آن‌ها خواهد بود.

این مقام مسئول اذعان کرد: قايقراني يكی از مفرح ترين ورزش‌ها است و همواره در رقابت های المپيك و آسيايی مدال‌های زیادی در این حوزه اهدا خواهد شد.

وی ابراز کرد: قایقرانی از جمله رشته های پرمدالی است که در کرمانشاه قهرمانان خوبی دارد و باید با حمایت از این قهرمانان و استعدادیابی بتوانیم دوباره به قطب این رشته در کشور تبدیل شویم.

وی تشریح کرد: اگر بستر مناسب آن در شهر كه بهترين گزینه درياچه شهربازی است مهيا شود قطعا باعث شور و نشاط در بين ورزشكاران خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: شهربازی با توجه به مركزيت آن در شهر كرمانشاه از ديرباز مأمن قايقرانان بوده و همواره از دل آن قهرمانان بزرگی پديد آمده است.

وی ابراز کرد: در خصوص انتخابات نه تنها قايقرانی بلكه در تمام ورزشها بايد از هرگونه نفاق دوری کرد و با تمام توان از تجربيات مديران، پيشكسوتان و قهرمانان در راستای اعتلای آن مجموعه گام برداشت.

امیری یکی دیگر از شرایط بد قایقرانی کرمانشاه را حواشی انتخاب رئیس هیات اعلام کرد و گفت: انتخابات هیات در تابستان برگزار شد و هنوز با گذشت پنج ماه تکلیف قایقرانی کرمانشاه مشخص نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ملی پوشان سرمايه های اصلی اين رشته هستند كه مسئولين بايد توجه ويژه‌ای به آن‌ها کنند تا بتوانند به ادامه مسير قهرمانی خود بیندیشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار