رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران گفت: هدف ما در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران و در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، توسعه ورزش‌های همگانی است؛ اما این هدف ‌تنها با تلاش فدراسیون محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 13 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، علی خلیلی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان سمنان اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام‌شده،۸۰ درصد مرگ‌ومیر‌ها در کشور به دلیل بیماری‌های غیرواگیر بوده و کم‌تحرکی یکی از عوامل بسیار مؤثر در این راستا محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: کم‌تحرکی، اضافه وزن و چاقی که سبب بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون و ... می‌شود، به‌نوعی «مرگ خاموش» است.

خلیلی گفت: هدف ما در فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران و در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، این است که فعالیت بدنی را به هر بهانه‌ای افزایش دهیم و رسیدن به این هدف، کار یک نهاد یا دستگاه اجرایی به‌تن‌هایی نیست و به همدلی و هم‌افزایی در استان‌ها نیاز دارد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران با بیان اینکه ورزش امری فرابخشی است، به بزرگ‌منشی، مردمی بودن و توجه به ورزش از سوی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان اشاره و از رویکرد‌های خوب حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی به حوزه ورزش قدردانی کرد.

خلیلی از امام جمعه سمنان درخواست کرد تا با توجه به نزدیک بودن هفته تربیت‌بدنی، از طریق تریبون‌های شهرستانی نماز جمعه برای همگانی کردن ورزش مردم را تشویق و ترغیب کند.

ورزش همگانی تحت‌الشعاع ورزش قهرمانی قرار گرفته است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان هم در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت پیروزی‌های حماس و تشکر برای پیگیری‌های حوزه ورزش همگانی، به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرموده‌اند ورزش قهرمانی و روی سکو رفتن ورزشکاران جهت بالا رفتن پرچم و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران ضرورت دارد؛ ولی ورزش همگانی تحت‌الشعاع ورزش قهرمانی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای انجام ورزش همگانی باید زیرساخت‌هایی در نظر گرفته شود و هزینه‌هایی که صرف ورزش همگانی می‌شود، سلامت و شور و نشاط جامعه را در پی داشته و در حقیقت، سرمایه‌گذاری است.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند جوان سه چیز نیاز دارد «تحصیل، تهذیب و ورزش»، این امر را بسیار دارای اهمیت دانست.

سیدمحمدتقی علوی، مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این نشست، ضمن قدردانی از توجه امام جمعه سمنان به امروزش و رهنمود‌های کارگشای او برای رشد و توسعه ورزش، گزارشی از وضع ورزش همگانی و برنامه‌های اداره کل ارائه داد.

همت هادیان، رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان سمنان نیز خواستار توسعه ورزش همگانی شد و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های هیأت همگانی استان ارائه داد.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار