مدیرکل بهزیستی کرمانشاه با بیان اینکه استان به لحاظ درگیری با اعتیاد در رده‌های میانی آمارهای کشور قرار دارد، گفت: زنگ خطر افزایش جمعیت معتادین کرمانشاه در آینده نزدیک وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 14 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر بهزاد شهبازی با اشاره به فعالیت‌های پیگشیرانه در بهزیستی استان کرمانشاه، اظهار کرد: این مجموعه در اقداماتی نظیر خودکشی، ابتلاء ایدز، روسپی‌گری، طلاق و… ورودی جدی داشته است.

وی افزود: سازمان بهزیستی کرمانشاه ۱۰۷ مرکز مشاوره دارد که ۵۱ مورد از این مراکز به سامانه تصمیم که سامانه‌ای مربوط به طلاق است که تاکنون با مشاوره‌های انجام شده آمار ۲۵ درصدی سازش در مراکز مشاوره‌ای این سازمان مشاهده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: مرکز تلفنی رایگان ۱۴۸۰ به منظور جلوگیری از امر اعتیاد، خودکشی، کودک آزاری و… را اندازی شده که از هشت صبح تا ۹ شب به صورت رایگان خدمات می‌دهد و در صورت قانع نشدن به صورت حضوری به مشاورین ارجاع داده می‌شوند.

شهبازی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه به لحاظ درگیری با اعتیاد در رده‌های میانه جدول کشور بوده که رشد معنا داری وجود دارد چرا که بین معتادین با معتادین متجاهر از هم گسیختگی وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه سازمان بهزیستی در مقابله با اعتیاد، بیان کرد: یکی از این اقدامات ایجاد پنج سر پناه شبانه به ویژه در ایام سرد سال که توزیع اقلام بهداشتی و مراقبتی به منظور جلوگیری از برخی بیماری‌ها مانند ایدز که از ساعت هشت شب پذیرش انجام می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: ۳۱ مرکز اقامتی میان مدت که موضوع ماده ۱۵ مواد مخدر است در سراسر استان فعالیت داشته که محلی برای درمان معتادین خود معرف است که هم اکنون حدود یک هزار نفر در این مراکز مورد درمان هستند.

شهبازی عنوان کرد: یک مرکز ماده ۱۶ نیز به عنوان کمپ اجباری با ظرفیت ۵۵۰ نفر در استان کرمانشاه مشغول فعالیت بوده و در حال حاضر حدود ۱۵۰ نفر در این کمپ‌ها قرار دارند و این افراد عموماً از طریق جمع آوری تیم غربالگر به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه وجود معتادین جزو مهمترین دغدغه‌های مردم استان کرمانشاه است، گفت: معضل معتادین در استان کرمانشاه باید به طور جدی‌تری پیگیری شود و تصمیمات مناسبی در راستای جمع آوری و کاهش جمعیت آنها انجام گیرد در غیر این صورت بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۰۵ تعداد هشت هزار معتاد خواهیم داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار