مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:با توجه به شمار بالای واحدهای صنعتی در ساوه و زرندیه، ۲ ناحیه برای دفن پسماندهای صنعتی جانمایی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ 17 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،درحاشیه نشست کارگروه مدیریت پسماند افزود:با توجه به اینکه سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می‌شود از این رو باید دفن این نوع پسماند مدیریت شود و برای این منظور باید از ظرفیت سرمایه گذاران مجرب بهره گیری شود.

وی با اشاره به اینکه تفکیک زباله از مبدا در دستورکار است و با توجه اینکه ۷۰ درصد پسماندهای خانگی از نوع تر است، ادامه داد:  ترویج این  فرهنگ و اجرای طرح خشکاله از سوی یک شبکه زیست محیطی در شهرهای ساوه و زرندیه در حال انجام است.

ایشان افزود: در این طرح که پارسال کلید خورده، خشک کردن پوست میوه‌ها برای جلوگیری از تولید شیرآبه پسماند و استفاده از آن برای علوفه‌های دامی مدنظر است ،که مقرر شد دستورالعمل آن بازنگری نهایی شود و اجرای طرح ابلاغ گردد.

او با اشاره به دفن پسماندهای صنعتی گفت: با توجه به شمار بالای واحدهای صنعتی در ساوه و زرندیه، ۲ ناحیه برای دفن پسماندهای صنعتی جانمایی شده است.

یوسفی بیان کرد:در خصوص محل دفن پسماندهای صنعتی مطالعات لازم صورت گرفته شده اما به لحاظ وجود برخی مباحث اجتماعی مقرر شد با حضور مشاور، مجدد مورد بررسی قرار گیرد تا طرح اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار