نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه مجاهدین فلسطینی هیمنه رژیم غاصب اسرائیل را در هم شکستند، گفت: مردم این استان بمباران های رژیم بعثی در دوران هشت سال دفاع مقدس را با تمام وجود لمس کرده اند.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 18 October 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در دیدار با شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران کل کشور با تسلیت شهادت مظلومانه مردم غزه در پی جنایات رژیم غاصب و اشغالگر قدس، اظهار کرد: مجاهدین فلسطینی حماسه بی نظیری آفریدند و هیمنه رژیم اشغالگر قدس را در هم شکستند.

وی با بیان اینکه حمله رژیم غاصب اسرائیل به بیمارستان «المعمدانی» غزه یک جنایت جنگی است، ابراز کرد: مردم استان ایلام بمباران را با تمام وجود لمس کرده اند چرا که این استان بیش از ۳۰۰ مورد در دوران دفاع مقدس مورد بمباران هواپیماهای رژیم بعثی قرار گرفت.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه کار مشاوران امور ایثارگران، کاری ارزشمندی است که ندای خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را به گوش مسئولان رسانده می شود، افزود: مشاوره دادن و مشورت کردن جایگاه ارزشمندی در دین مبین اسلام دارد و حضرت امام علی(ع) در این خصوص می فرماید کسی که استبداد رای داشته باشد، هلاک خواهد شد و هیچ پشتیبانی مانند مشورت کردن نیست.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه زبان گویای ایثارگران بودن یک توفیق بزرگ الهی است که باید قدردان آن بود، تصریح کرد: همه مردم استان ایلام در دفاع مقدس نقش آفرین بوده اند، در زمانی که هنوز استان ایلام ارتش و تشکیلات نظامی نداشت، مرحوم آیت الله حیدری ایلامی لباس رزم پوشید و مردم این استان برای دفاع از کیان اسلامی پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه مردم ایلام در طول ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از خاک میهن اسلامی دفاع کردند، ابراز کرد: اولین فتحی که در جنگ داشتیم فتح ارتفاعات میمک بود که با رشادت عشایر استان ایلام انجام شد و همین امر، راهبرد تهاجمی دشمن بعثی را تغییر داد، اولین عملیاتی بود که منجر به تغییر وضعیت دشمن از تهاجمی به لاک دفاعی شد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه آمار شهدای استان ایلام( سه هزار شهید) نسبت به جمعیت این استان در دوران دفاع مقدس به نسبت سایر استان های کشور زیاد است، افزود: مردم استان در ابتدای جنگ با کمترین جمعیت در برابر دشمن بعثی، لشکر تشکیل دادند که نشان دهنده نقش مردم ایلام در دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه ایلام پر از درس ها و خاطرات آموزنده و ناب از دوران دفاع مقدس است، افزود: این خاطرات و رویدادها کمتر مورد پردازش در حوزه فیلم و سینما قرار گرفته و این خاطرات می تواند زمینه ساز تولید فیلم و سریال هایی پرمخاطب با هدف نشان دادن نقش مردم ایلام در جنگ باشد.

وی با بیان اینکه مردم ایلام در دفاع مقدس ایستادند و پای کار بودند و امروز انتظار دارند که مورد توجه قرار گیرند، ابراز کرد: امروز بیش از هفت هزار نفر از فرزندان ایثارگران، شهدا و جانبازان این استان بیکار هستند که لازم است مورد توجه قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان بر توجه قرار دادن بازنشستگان و نیروهای مسلح این استان در بحث حق مناطق جنگی تاکید کرد./م

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار