رئیس تیم نظارت و بازرسی مدیریت بحران غرب کشور خبر داد؛
رئیس تیم نظارت و بازرسی غرب کشور و مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: ١٠ قطب بحران کشور توسط سازمان مدیریت بحران تشکیل شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ 18 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حمید پورحسینی ظهر امروز (چهارشنبه ٢۶ مهر ماه) در جلسه نظارت و ارزیابی نقاط بحران زا در شهرستان جوانرود که‌ در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای ماده قانونی کشور سازمان مدیریت بحران مکلف به عملکرد دستگاه‌های مشمول قانون در حوزه مدیریت بحران بوده است.

وی افزود: سال جاری سالی است که نزولات جوی و آسمانی بیشتر خواهد بود و ما از این مزایا بهره‌مند و از خشکسالی خارج می‌شویم.

رئیس تیم نظارت و بازرسی غرب کشور تصریح کرد: اگر تدبیر درستی نداشته باشیم خساراتی وارد می‌شود.

وی گفت: سازمان مدیریت بحران ۱۰ قطب کشور را تشکیل داده و یکی از این قطب‌ها قطب غرب کشور است که شامل کرمانشاه، کردستان و همدان است.

این مقام مسئول تشریح کرد: در استان کرمانشاه سه شهر به عنوان برگزیده صحنه، جوانرود و کرمانشاه انتخاب شدند که در حوزه کاری خود بررسی می‌شوند.

وی بیان کرد: این حوزه ها شامل بررسی رودخانه‌ها، ساخت و سازها در کمیسیون ماده ۹۹ و پنج شورای عالی شهرسازی مدیریت بحران در این مناطق است که بررسی می‌شوند.

پورحسینی اذعان کرد: به طور کلی مواردی در استان‌های غربی داریم که در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری و ابلاغ خواهد شد و شامل رودخانه‌ها و لایروبی آن‌ها با اهمیت بالا است.

این مقام مسئول عنوان کرد: وقتی در محل تجمع آب بحث سیلابی را داریم بحران محسوب نمی‌شود لذا باید  تمهیداتی اندیشید که آسیب و خسارت آن کمتر شود.

وی افزود: کارشناسان آب منطقه‌ای با توجه به توضیحات ایرادات را به دستگاه ابلاغ کنند و افراد در حوزه کاری خود متخصص باشند.

این مقام مسئول تشریح کرد: در حوزه ساخت و ساز هم ساختمان‌هایی که دارای کیفیت پایین هستند بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند و باید قانونمند شدن ساخت و ساز شهرها با کسب پروانه و طرح‌های تفصیلی قابل استفاده، اجرا بشود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح‌  منطقه‌ای باید قابل اجرا باشد و در هر حوزه اسناد و مدارکی در استان و شهرستان وجود دارد که پس از بازدیدها سه شهرستان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار