مدیرکل بیمه سلامت استان؛
به مناسبت هفته بیمه سلامت مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: دولت در حوزه بیمه سلامت اقدامات ارزشمندی انجام داده که قابل ارزیابی می باشد .
کد خبر: ۱۱۳۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 19 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین رحیمی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان های آبدانان، بدره و دره شهر و به میزبانی شهرستان دره شهر اظهار داشت: در استان ایلام 346 هزار نفر از جمعیت استان تخت پوشش بیمه سلامت بوده و دولت سالانه 220 میلیارد تومان هزینه درمان چه در مراکز دولتی، خصوصی و خیریه پرداخت می کند .

وی با اشاره به اینکه دولت در استان برای هر نفر مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان یارانه پنهان در سال پرداخت می کند بیان داشت 76 درصد جمعیت استان بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

رحیمی تصریح کرد: رایگان شدن بیمه برای 5 دهک اول جامعه بدون مراجعه به مراکز بیمه سلامت در این دولت انجام و همچنین پیشنهاد شده دهک های 6 و 7 از بیمه رایگان برخوردار که در مراحل تصویب می باشد .

مدیرکل بیمه سلامت به صندوق های بیمه ای اشاره و افزود صندوق بیمه ای شامل بیمه روستاییان و عشایر در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، صندوق سایر اقشار شامل جانبازان، طلاب، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، اتباع بیگانه، زندانیان، افراد مجهول الهویه و سایر اقشار می باشد .

رحیمی در بخشی دیگر از سخنانش به شناسایی 107 بیماری با عنوان بیماری خاص یا صعب العلاج اشاره و اضافه کرد این بیماریها نشاندار شده و هزینه بستری در مراکز دولتی سراسر کشور رایگان و در مراکز خصوصی تا سقف 50 میلیون تومان پرداخت میشود .

وی نظام پرداخت ها نسبت به ادوار گذشته که با تاخیر انجام میشد را به روز ارزیابی کرد و افزود در اربعین سال گذشته حتی قبل از موعد هزینه ها را پرداخت کردیم .

رحیمی اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، پرداخت 95 درصد هزینه بستری بیمه شدگان روستایی، اجرای طرح دارو یار، اجرای پزشک خانواده، پوشش بیمه ای افراد نابارور و توانمندسازی مددجویان بهزیستی و افراد دارای معلولیت را از دیگر خدمات بیمه سلامت برشمرد .

بهروز مردانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار