مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا گفت: سومین جشنواره انار "ياقوت بهشت" با همکاری منطقه آزاد ارس به مرکزی نوردوز در سایت قرنطینه نباتی نوردوز برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 17 October 2015

به گزارش  تابناک تبریز، مهندس رضا عباسی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: سومین جشنواره انار با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس در سایت قرنطینه نباتی نوردوز شهرستان جلفا برگزار گردید.

وی افزود: سطح زیر کشت باغات مولد انار 150 هكتار می باشد که در اراضي سواحل رودخانه ارس و در روستاهاي قولان، ميسن، اشتبين، دوزال و كردشت قرار دارد.

مهندس عباسی متوسط عملکرد انار را 14 تن در هکتار اعلام و افزود: عملکرد این محصول در باغات شاخص بیش از 36 تن می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا گفت: بيش از 11 گونه انار از جمله گونه‌هاي گلوشا، گل تفت يزد، پوست سياه يزد، ملس دانه سياه، قصرالدشت ابركوه و ملس ساوه در اين شهرستان کاشت می شود.

وی افزود: وجود آب و هواي معتدل و فراواني آب مورد نياز باغات به واسطه وجود رودخانه پرآب ارس در افزايش راندمان توليد انار در این منطقه موثر می باشد. انار تولید شده در این منطقه به بازار کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

شهرستان جلفا به واسطه وجود رودخانه مرزي ارس و با دارا بودن 16هزار و 500 هكتار اراضي قابل كشت و وجود دشت هاي حاصلخيز گورديان و گلفرج يكي از مراكز عمده توليد انواع ميوه به صورت نوبرانه در آذربايجان شرقي به شمار مي‌رود.

آلبالو، گردو، انار، زردآلو، انگور، هلو، انجير و هندوانه از محصولات عمده باغي و زراعي است كه در اين شهرستان توليد مي‌شود.

گفتنی است در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه محصولات کشاورزی شهرستان نیز برگزار گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :