بی ثباتی مدیریتی در عرصه سلامت بازی با جان مردم کهگیلویه و بویراحمد را رقم می‌زند.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹ 23 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پژمان امیدی؛ خبرنگار و فعال رسانه‌ای طی یادداشتی نوشت : بی ثباتی مدیریتی ناشی از دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها یکی از آسیب‌های جدی نظام مدیریتی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که شاید بتوان گفت بخش زیادی از محرومیت‌ها و توسعه نیافتگی در این استان و تشدید اختلافات قومی و قبیله‌ای و تبعات مرتبط با آن ناشی از همین مسئله باشد.

در حالی که گمان می‌رفت که آغاز دولت مردمی و عدالت محور سیزدهم پایانی باشد بر این آفت مدیریتی در استان، اما انگار قرار است در بر همان پاشنه گذشته بچرخد.

این روز‌ها هر چه بیشتر به زمان انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، فشار‌های نمایندگان برای تغییر مدیریت‌های اجرایی مطابق خواست و نظر آن‌ها بیشتر و بیشتر شده و هر روز در راهروی یک سازمان و یا دستگاه شایعه تغییر مدیری شنیده می‌شود.

چندی است که شایعه تغییر دوباره در رأس مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد شنیده می‌شود.

این در حالی است که تنها هشت ماه از انتصاب سرپرست فعلی این دانشگاه در استان می‌گذرد و رئیس قبلی این دانشگاه نیز در کمتر از یک سال با فشار‌های نمایندگان تغییر کرد و به نظر می‌رسد اگر دولت باز هم در مقابل فشار نمایندگان کرنش کند، باید فاتحه نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد را خواند.

در صورتی که وزارت بهداشت مغلوب فشار نمایندگان و اصحاب قدرت شود، قطعاً تغییر دو مدیر در کمتر از دو سال در دستگاهی که مستقیماً با سلامت و جان مردم استان سر و کار دارد، نه تنها می‌تواند حکایت از بی تدبیری در عرصه مدیریت دولت باشد بلکه موجب نارضایتی مردم از مسئولین امر خواهد شد.

با این حال بی ثباتی مدیریتی در عرصه سلامت جامعه، بازی با جان و سلامت مردم است و مردم اصلی‌ترین قربانیان این معضل خواهند بود.

این در حالی است که نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد هم به درستی در سفر وزیر بهداشت به یاسوج، ثبات مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی استان را مهمترین مطالبه مردم استان عنوان کرده و خواستار تأیید حکم سرپرست فعلی این دانشگاه شده بود که هنوز این خواسته بحق ایشان اجابت نشده است.

آیا وزیر محترم بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، سلامت مردم کهگیلویه و بویراحمد را بر سر مسائل قومی و قبیله‌ای و باندی با نمایندگان و اصحاب قدرت قربانی خواهند کرد و یا محکم بر سر انتخاب خود خواهند ایستاد؟.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
خدا اول نمایندگان مجلس رانیامرزد.بعدهم مسئولین ناکارآمد را.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار