معاون استاندار کرمانشاه خبر داد؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: ۵۶١ نفر در حوزه انتخابیه کرمانشاه ثبت نام نهایی انجام دادند.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 26 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی ظهر امروز (پنجشنبه چهارم آبان ماه) در نشست ستاد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یک تعبیر ناصحیح تاریخی و رسانه‌ای از غزه، سبب شده مردمی که در خانه خود و از وطن خویش دفاع می‌کنند را مهاجم بنامند.

وی در ادامه افزود: امروز ساختار رژیم صهیونیستی متزلزل شده و امید است دریای خونی که ایجاد شده منجر به نابودی این رژیم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقدمات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را که یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود، فراهم کردیم.

وی اذعان کرد: در مرحله پیش ثبت‌نام که از ١۵ مرداد ماه الی ٢٢ مرداد ماه اتفاق افتاد به مدت هفت روز یک هزار و ۶٨ نفر در استان کرمانشاه موفق شدند مرحله پیش ثبت‌نام را انجام دهند و کد رهگیری دریافت کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: افرادی که کد رهگیری دریافت کردند می‌توانستند از ٢٧ مهر ماه تا سوم آبان ماه به مدت هفت روز مراحل نهایی ثبت‌نام خود را انجام دهند یعنی به سامانه وزارت کشور مراجعه کرده و کاربرگی که حاوی اطلاعات فردی آن ها بوده تکمیل و گواهی هایی را بارگزاری و سپس ثبت نهایی کنند.

وی تشریح کرد: امسال به نسبت سال‌های گذشته بیشترین میزان ثبت‌نام را داریم و ۵۶١ نفر در ثبت‌نام نهایی حضور پیدا کردند که از این تعداد ۴٩٢ نفر آقا و ۶٩ نفر از بانوان برای ۶ حوزه انتخابیه استان ثبت‌نام کردند.

این مسئول ادامه داد: در دوره یازدهم ۴١٣ نفر ثبت‌نام کرده بودند، در دوره دهم ٢٩۵ نفر و در دوره نهم ١۶٣ نفر ثبت‌نامی داشتیم و در این دوره با ۵۶١ نفر افزایش قابل ملاحضه ای در ثبت‌نامی ها داشتیم.

وی تشریح کرد: در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجاني و روانسر ٩٨ نفر پیش ثبت‌نام کردند که پس از هفت روز ۵١ نفر ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۵۴۶ نفر مرحله پیش ثبت‌نام را انجام دادند که ٢٨٩ نفر ثبت‌نام نهایی انجام دادند و در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گيلانغرب ١١٨ نفر پیش ثبت‌نام انجام دادند که ۵٨ نفر موفق به ثبت‌نام نهایی شدند.

این مسئول تشریح کرد: در حوزه انتخابیه سنقر که بعد از کرمانشاه تنها تک حوزه ما در بین شهرستان‌های استان است ٨١ نفر پیش ثبت‌نام انجام دادند که ۴۵ نفر ثبت‌نام نهایی را انجام دادند.

وی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو ١٢٨ نفر پیش ثبت‌نام کردند که از این تعداد ٧١ نفر ثبت‌نام نهایی انجام دادند و در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسين ٩٧ نفر پیش ثبت‌نامی داشتیم که ۴٧ نفر ثبت‌نام نهایی را انجام دادند.

شعبانی تأکید کرد: در مرحله پیش ثبت‌نام ٩٣٣ نفر آقا بودند که ۴٩٢ نفر ثبت‌نام کردند و بانوان پیش ثبت‌نامی ١٣۵ نفر بود که ۶٩ نفر موفق به ثبت‌نام نهایی شدند.

به گفته شعبانی از مجموع ۵۶١ نفر ثبت‌نامی هفت درصد یعنی ٣٩ نفر از آن‌ها سابقه نمایندگی مجلس دارند و ٩٣ درصد سابقه نمایندگی مجلس ندارند.

وی بیان کرد: از لحاظ مدرک تحصیلی هم ٨٢ نفر (١۵ درصد) تحصیلات دکتری دارند و ۴٣۴ نفر فوق لیسانس و تعداد ١٣ نفر تحصیلات حوزوی و ٣١ نفر لیسانس و یک نفر دیپلم است که موفق به ثبت‌نام نهایی شدند.

این مقام مسئول اضافه کرد: اقبال جوانان به داوطلبی نمایندگی مجلس بسیار بالا بود یعنی ٢۶۶ نفر از افرادی که ثبت‌نام کردند زیر ۴۵ سال سن دارند و از ٣٠ الی ٣۵ سال ۵٣ نفر ثبت‌نامی، از ٣۵ الی ۴٠ سال ١٠۴ نفر، از ۴٠ الی ۴۵ سال هم ١٠٩ نفر ثبت‌نامی داشتیم.

وی اذعان کرد: از ۴۵ الی ۵٠ سال ٨۵ نفر، ۵٠ الی ۵۵ سال، ٩۵ نفر  از ۵۵ الی ۶٠ سال ۶٨ نفر، از ۶٠ الی ۶۵ سال ٣٩ نفر، از ۶۵ الی ٧٠ سال هفت نفر و از ٧٠ الی ٧۵ سال یک نفر ثبت‌نامی داریم.

شعبانی گفت: از مجموع ثبت‌نامی ها ١٩٧ نفر کارمند، ٣۶ نفر استاد دانشگاه، ۶۶ نفر با شغل آزاد، ٩ نفر بدون اعلام شغل، هفت نفر نظامی، ۶۴ نفر معلم و فرهنگی، ٩ نفر پزشک، ٨٢ نفر بازنشسته، ۶ نفر روحانی و ١۵ نفر در حوزه قضایی مشغول به کار بودند.

وی در خصوص فعالیت مراجع پنجگانه که باید صلاحیت‌ها را بررسی کنند، افزود: در مرحله پیش ثبت‌نام بررسی صلاحیت فردی نداشتیم بلکه بررسی اسنادی داشتیم یعنی به لحاظ سندی، مدرک تحصیلی، مدرک پایان خدمت و تابعیت این افراد بررسی شده است.

شعبانی عنوان کرد: بعد از ثبت‌نام، اطلاعات در اختیار مراجع قرار می‌گیرد و بررسی صلاحیت آن‌ها توسط مراجع پنجگانه انجام می‌شود و ١٠ روز فرصت اعلام نتایج به هيئت های اجرایی وجود دارد.

وی تشریح کرد: هیئت های اجرایی ١۵ روز فرصت دارند بررسی را انجام دهند و علاوه بر استعلام ها، هیئت اجرایی بر اساس قانون این امکان را دارند که تحقیقات را انجام و در صورت صلاحدید تحقیق محلی داشته باشند.

این مسئول گفت: امکانی در اختیار هیئت نظارت قرار گرفته که در صورت نیاز افراد را برای موضوعات سلامت روانی، توانایی انجام وظایف نمایندگی، تشخیص یا رد اعتیاد به پزشکی قانونی ارجاع دهند.

وی ابراز کرد: هیئت اجرایی سپس این افراد را تأیید یا رد صلاحیت می‌کند و امکان اعتراض برای جویا شدن از علل رد صلاحیت وجود دارد و در صورتی که فرد قانع نشد، شکایت خود را به هیئت نظارت اعلام می‌کند و بررسی می‌شوند سپس شورای نگهبان و هیئت نظارت استان کرمانشاه ۵٠ روز زمان دارند که صلاحیت‌ها را بررسی و اعلام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار