سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در راستای ارتقا ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز اجرای نیوجرسی و حفاظ بتنی در محورهای شریانی و آزاد راه‌ها در دستور کار اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان اصفهان قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸ 23 October 2023

محمدحسن محمدزمانی از افزایش ارتفاع حفاظ جدا کننده های بتنی (نیوجرسی) آزاد راه فرودگاه اصفهان با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

وی ادامه داد: باهدف ایمن سازی نقاط حادثه خیز، اجرای حفاظ بتنی در آزاد راه فرودگاه اصفهان به طول ۱۲ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی پنج درصد در حال انجام است که این طرح تا یک سال آینده تکمیل خواهد شد.

سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: طبق آمار پلیس راه استان پس از نصب نیوجرسی در آزاد راه فرودگاه اصفهان تصادفات رخ به رخ و فوتی به صفر رسیده و این نشان دهنده نقش بسیار موثر حفاظ بتنی در کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی اظهار داشت : آزادراه فرودگاه به‌عنوان یکی از طرح های شاخص و فعال در دست اجرای این اداره کل است که به دلیل افزایش ایمنی تردد مسافران و کاربران جاده ای از این مسیر و با توجه به اهمیت این محور از نظر تردد و ترافیک، سهم بسزایی در کاهش حوادث جاده ای و رضایت مندی کاربران خواهد داشت.
محمدزمانی با اشاره به اهمیت موضوع بازدهی مناسب این نوع تجهیزات راه، اضافه کرد: اجرای نیوجرسی در محورهای مشابه استان در دستور کار اداره ایمنی راه و حریم قرار دارد.

آزادراه فرودگاه در منطقه ۱۰ اصفهان واقع شده‌ و یکی از معابر اصلی در اصفهان محسوب می شود که نگهداری آن برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه پروژه راه اصفهان - بهارستان شروع شده اظهار داشت: زیرسازی ها و تعویض نیوجرسی ها از معمولی به مفصلی و در ادامه تکمیل روشنایی و لکه گیری و روکش آسفالت که مورد درخواست جدی مردم استان و استان‌های همجوار قرار داشت، انجام خواهد شد.
سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: جاده سگزی - اصفهان در محدوده جیلان آباد به اصفهان تا پل دره شوری و تقاطع فرودگاه در برنامه قرار گرفته است.
وی افزود: نصب و جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل موجود در آزاد راه معلم شروع شده و اینگونه اقدامات در سایر نقاط استان هم بصورت گسترده در حال انجام است.
محمدزمانی با بیان اینکه هزینه های نگهداری و ترمیم راه‌ها بسیار سنگین است، اضافه کرد: نصب هر کیلومتر نیوجرسی مفصلی ۲ میلیارد تومان هزینه دارد.
وی خاطرنشان کرد: روکش آسفالت هزار کیلومتر راه در این استان ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.
سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بیان کرد: در صورتی‌که امسال مرمت راه‌های استان انجام نشود، سال آینده امکان اجرا با این هزینه ها وجود ندارد و بجز مباحث تورمی، بارندگی و گذشت زمستان از روی جاده ها موجب تشدید خرابی راه‌ها و افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی هزینه ها خواهد شد.
وی افزود: نوسازی و بازسازی ناوگان، روکش آسفالت جاده‌ها، معاینه فنی خودروها و انجام همه این اقدامات در راستای ارتقای ایمنی تردد و جلوگیری از حوادث رانندگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار