سندرم پاهای بی قرار ، نوعی اختلال سیستم عصبی است که باعث تحریک بیش از حد و حرکت پاهای افراد مبتلا می شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ 28 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سندرم پاهای بی قرار (Restless legs syndrome) نوعی اختلال سیستم عصبی است که باعث تحریک بیش از حد و حرکت پاهای افراد مبتلا می شود. همچنین این سندرم به بیماری ویلیس-اکبوم (Willis-Ekbom) معروف است.

 

پزشکان این سندرم را یک اختلال خواب در نظر می گیرند، زیرا به طور معمول هنگام استراحت افراد مبتلا اتفاق می افتد یا بدتر می شود. اما ممکن است افراد مبتلا برای مدت طولانی با خوابیدن یا نشستن ( به عنوان مثال در سینما یا در ماشین) مشکل داشته باشند. اگر این سندرم درمان نشود ممکن است، افزایش یابد. همچنین با گذشت زمان، کمبود خواب ناشی از این سندرم می تواند مشکلاتی را در محل کار یا خانه ایجاد کند.

هر فردی ممکن است به این سندرم مبتلا شود، اما این سندرم در بانوان شایع تر است؛ همچنین در افراد میانسال، احتمال بروز علائم شدید این سندرم وجود دارد.

افراد مبتلا به این سندرم دارای خطر بالاتری در زمینه ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی هستند. هر چند دلیل دقیق افزایش خطر مشخص نیست، اما ممکن است دلیل این باشد که حرکات سریع پا با افزایش ضربان قلب و فشار خون همراه است. همچنین مشکلات خواب نیز با بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.
در صورت وجود هر یک از این علائم، با پزشک خود مشورت کنید:

تمایل زیاد و غیر قابل مقاومت به حرکت دادن پاها
ناراحتی در ساق پا از جمله درد، مور مور شدن، خارش و سایر احساسات دردناک و ناراحت کننده
مشکل در به خواب رفتن (زیرا علایم اغلب در هنگام شب و استراحت رخ می دهد)
مشکل در خواب ماندن
خستگی و خواب آلودگی در طول روز
مشکل حافظه و تمرکز کردن
نوسانات خلقی
افسردگی و اضطراب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار