مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام با بیان اینکه در طرح جهش تولید در دیمزارهای کود و سم به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، گفت: نگاه ستاد اجرایی به روستاها صرفا محرومیت زدایی نیست بلکه در تلاش است تا روستاها را به نقش اصلی خود و سهم به سزایی که در تولید دارند، برگرداند.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 29 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد زارع  اظهار کرد: در سال زراعی گذشته بیش از ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم این استان، زیر پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار داشت که در سال جاری این میزان به ۱۰۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه استان ایلام در سال گذشته رتبه دوم میزان سطح زیر کشت در طرح جهش تولید در دیم زارها را در کشور کسب کرده است، افزود: سال گذشته برای حمایت از کشاورزان استان در راستای تولید محصول در زمین های دیم ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته بود که امسال این میزان با توجه به استقبال کشاورزان و همچنین سطرح زیر کشت در استان، به ۲۷۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام با تاکید بر اینکه در طرح جهش تولید در دیمزارها، آموزش های لازم در سه مرحله کاشت، داشت و برداشت به صورت رایگان و با همکاری کارشناسان خبره جهاد کشاورزی ارائه می شود، تصریح کرد: همچنین در این طرح تسهیلات سه و چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله برای خرید ادوات کشاورزی با توجه به سطح زیر کشت در اختیار کشاورزان استان با معرفی با بانک عامل قرار می گیرد.

زارع با بیان اینکه در این طرح همچنین کود و سم به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، گفت: نگاه ستاد اجرایی به روستاها صرفا محرومیت زدایی نیست بلکه در تلاش است تا روستاها را به نقش اصلی خود و سهم به سزایی که در تولید دارند، برگرداند.

وی تاکید بر اینکه سالجاری اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با قدرت و گستردگی بیشتری ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها، مکانیزاسیون کشاورزی استان به روز می‌شود و نتیجه آن بهره‌وری بیشتر و افزایش تولید است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام افزود: باید روستاها به نقش اصلی خود و سهم بسزایی که در تولید دارند بازگردند که در این راستا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اقدامات راهگشایی از جمله اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را آغاز کرده است.

زارع با اشاره به اینکه کشت در سطح دیمزارها باید همراه با رعایت کردن تناوب زراعی باشد و از کشت تک محصولی عبور کنیم، تصریح کرد: کشاورزان دیم کار، اغلب از اقشار ضعیف جامعه و روستایی هستند و بهره‌روری کمتری نسبت به کشاورزان آبی‌کار دارند، لذا باید همه‌جانبه از این عزیزان که نقش بسیار مهمی در حفظ روستاها و امنیت غذایی کشور دارند حمایت شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام خاطرنشان کرد: ارتقاع سطح درآمد و معیشت کشاورزان قطعا در همه ابعاد زندگی این قشر زحمت کش دیده خواهد شد و به تبع آن مهاجرت کاهش می‌یابد و روستاها که پایگاه اصلی تولید هستند خالی نمی‌شوند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار