پلیس در راستای پیشگیری از سرقت منزل توصیه هایی را به شهروندان یادآور شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 29 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، مشارکت مردم و دستگاه‌ها برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری و لازم است.

با رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدار‌های پلیس، می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

در این رابطه به شهروندان توصیه می‌شود: در صورت خروج کوتاه و بلند مدت از منزل از گذاشتن کلید در مکان‌های قابل دسترس خودداری و به حفاظت فیزیکی منزل با نصب نرده و حفاظ برای پنجره‌ها و دیگر موارد توجه شود.

منزل خود را به تجهیزاتی از قبیل دزدگیر و دوربین مداربسته و همچنین سامانه مها (ارتباط با مرکز هشدار الکترونیک پلیس) تجهیز کنید.

ضمن پرهیز از نگهداری هرگونه وجه نقد، دلار، طلا و زیورآلات، اشیاء قیمتی، اسناد و مدارک و اوراق بهادار با ارزش و مهم در منزل، آن‌ها را به صندوق امانات بانک یا افراد مورد اعتماد بسپارید.

هنگام خروج از منزل از بسته بودن درب‌های ورودی، تراس، پشت‌بام و پنجره‌ها مطمئن شوید و از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس و غیرمطمئن پرهیز کنید.

توقف یا تردد بدون دلیل خودرو‌های مشکوک در نزدیکی منزل یا در سطح محله خود را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

از بازکردن درب منزل بر روی اشخاص مشکوک که تحت عنوان مهمان سایر واحد‌های مجتمع، تعمیرکار، تاسیساتی، مامور ادارات مختلف و ... مراجعه می‌کنند، قبل از شناسایی و اطمینان کامل، اکیدا خودداری و گاوصندوق منزل را نیز به جای محکمی متصل کنید.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار