رئیس سازمان سینمایی گفت: ساخت سینما در همه شهرستان‌های با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفری کشور، با تامین اعتبار دولتی مصوب شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ 31 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمد خزاعی در دیدار با اهالی سینمای فارس، اعلام کرد: براساس این مصوبه همه شهر پرجمعیت کشور که فاقد سالن سینما هستند با اعتبارات دولتی از این زیرساخت فرهنگی بهره‌مند می‌شوند که چنین مصوبه‌ای در تاریخ بیش از چهل ساله انقلاب اسلامی بی‌نظیر است.
وی با بیان اینکه با این مصوبه کمبود زیرساخت‌های سینمایی کشور مرتفع می‌شود، افزود: در ساخت سینما رویکرد سارمان سینمایی ایجاد سالن سینمای استاندارد است .
خراعی ادامه داد: پیش از دولت سیزدهم تنها ۵۷۰ سالن سینما در کشور وجود داشت در حالی که اکنون طی تنها ۲ سال ۲۳۰ سالن جدید بهره‌برداری شده است.
رئیس سازمان سینمایی درباره تجهیزات سینمایی استان‌ها هم گفت: هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات سینمایی سراسر کشور مصوب شد.
وی ادامه داد: قرار است بخشی از این اعتبار از محل وزارت نفت پرداخت شود که با تخصیص اعتبار تاپایان سال نیاز‌های تجهیزاتی سینمایی استان‌ها تامین می‌شود.
خزاعی با اذعان به اینکه در ۱۴ سال گذشته هیچ تجهیزی انجام نشده بود، توضیح داد: اکنون نیاز‌های همه استان‌ها احصا شده و قرار است خرید کلی انجام و به استان‌ها تحویل شود.
وی افزود: در حوزه حمایت از فیلمسازان شرایط عادلانه‌ای فراهم شده به این ترتیب که فرخوان داده شد و ۵۰۰ نفر ثبت نام کردند و پس از داوری‌های انجام شده ۸۰ نفر برگزیده شدند که ۵۰ تن از افرادی که پروانه کارگردانی خود را گرفتند از استان‌های غیراز تهران بودند.
خزاعی اظهار کرد: این فرصتی بود که در اختیار فیلم‌سازان استانی قرارداده شد و امسال هم همین روند ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان سنمایی ادامه داد: درباره فعالیت تهیه کنندگان در استان‌ها هم با اتحادیه تهیه کنندگان توافق شده تا برای نخستین بار تهیه کنندکان استانی به شرطی که در استان خود و یا استانی فیلم بسازند، مجوز تهیه کنندگی دریافت کنند.
وی اذعان کرد: این در حالی است که تا کنون همه راه‌ها برای فیلمسازان به تهران ختم می‌شد که هزینه تولید فیلم را برای سینماگران استان‌ها افزایش می‌داد.

برچسب ها: سینما ، ساخت سینما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار