مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از کاشت آزمایشی گیاه کاکتوس اپونتیا برای اولین بار در سطح 2000 مترمربع توسط یک کشاورز پیشرو در روستای هفتنجان این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 31 October 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: صدیقه مویدی با بیان اینکه این کاکتوس بومی بیابان های مکزیک و آمریکا می باشد اضافه کرد: کاکتوس اپونتیا در اوایل آبان ماه جاری کشت شد و پیش بینی می شود زمینه برداشت میوه و برگ دوسال دیگر فراهم شود.

وی تصریح کرد: کاکتوس اپونتیا به دو روش قلمه زنی و بذر تکثیر می شود که در مزرعه موصوف بیش از 800 قلمه (راکت) ریشه دار شده شامل: 400 بوته اپونتیا رقم انگلمایی و 400 بوته اپونتیا رقم کمپرسا کاشته شده است.

وی با توجه به محدودیت شدید منابع آب متأثر از خشکسالی‌های پی‌درپی و اهمیت تغییر الگوی کشت افزود: این گیاه کم آب بر و متحمل به خشکی با سیستم آبیاری قطره ای و تحت فشار مشروب می شود.

مویدی اظهار کرد: این محصول در خاک های فقیر و بدترین آب و هوا قادر به رشد است و علاوه بر تولید میوه ارگانیک و علوفه دام جهت مصرف در صنایع تبدیلی و فرآوری غذایی، داروئی، چرم، آرایشی و بهداشتی، رنگدانه و ... کاربرد دارد.

از مزایای کشت گیاه اپونتیا می توان به ارز آوری و ایجاد اشتغال پایدار، بیابان زدایی و جلوگیری از فرسایش خاک و حذف کانون های ریزگرد، توسعه صنعت گردشگری و توسعه صنایع داروئی اشاره کرد.

برچسب ها: کشت ، اپونتیا ، کاکتوس ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار