رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تعیین مشاغل سخت و زیان‌آور که سبب نارضایتی برخی کارگرها و کارفرماها شده نیازمند بررسی نمایندگان برخی از دستگاه‌های دولتی است.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲ 17 October 2015
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن امام جواد(ع) برگزار شد، با بیان اینکه دفاتر ارزش افزوده سال 90 برای برخی از شرکت‌های تولیدی امسال در حال بررسی است تصریح کرد: نبود نیروهای متخصص از جمله این مشکلات را برای تولیدکنندگان به دنبال داشته است که امیدواریم با تدبیر مسئولان استانی برطرف شود.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور 154 واحد تولیدی نیازمند تسهیلات برای تجدید فعالیت شناسایی و بانک مرکزی برای برطرف‌سازی مشکل این واحدها دستوراتی را برای بانک‌های استانی قم ابلاغ کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر اینکه دفتر ریاست جمهوری برای برطرف‌سازی مشکل واحدهای مذکور تاکنون پیگیری‌هایی انجام داده است تصریح کرد: با توجه به تعریف نشدن منابع مشخص بانک‌های استانی نتوانسته در زمینه مذکور مشارکت مناسبی داشته باشند و امیدواریم با مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان منابع مورد نظر در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امور بانکی ستاد تسهیل و رفع موانع استان قم ارائه تسهیلات به واحدهای دارای معوقه بانکی و واحدهای تازه تاسیس را در دستور کار خود قرار داده است عنوان کرد: واحدهای صنعتی از وام‌های با سود بالای بانک‌های خصوصی استقبال نمی‌کنند.

ذاکری با بیان اینکه واحدهای دارای معوقه بانکی طی لیستی از سوی اتاق بازرگانی مشخص شده‌اند ابراز کرد: در دریافت صورت‌های مالی حسابرسی شده و مفاصا حساب مالیاتی برای اعطای تسهیلات سرمایه در حال گردش به واحدهای تولیدی مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با همکاری مسئولان استانی برطرف شود.

وی ادامه داد: تعیین مشاغل سخت و زیان‌آور که سبب نارضایتی برخی کارگرها و کارفرماها شده نیازمند بررسی نمایندگان برخی از دستگاه‌های دولتی است.

ذاکری از ارجاع پرونده برخی از واحدهای تولیدی به مراجع قضایی به علت رعایت نکردن برخی از موارد بهداشتی یاد کرد و گفت: در مورد این واحدها باید به صورت تعاملی پیش رفته و مشکلات واحدهای تولید را برطرف کرده تا اصلاحات مورد نیاز را انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر اینکه معاینات دوره‌ای کارگران باید با استفاده از دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی انجام شود مطرح کرد: علاوه بر این موضوع، درخواست دریافت بن کارگری مزایای رفاهی و انگیزشی به مبلغ 110 هزار تومن برای هر کارگر به رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارائه می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار