بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 18 October 2015
هشدار یک مرجع تقلید به هیئت‌های مذهبی 

یکی از مراجع تقلید شیعیان، خطر نفوذ نرم دشمنان در هیئت‌های مذهبی را جدی دانست و گفت: باید مراقب باشیم که دشمنان بنای عظیم عزاداری برای سیدالشهدا(ع) را سست یا واژگون نکنند.

به نقل از مهر، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار اعضای شورای هیئت‌های مذهبی استان قم با وی، به دشواری‌های عزاداری برای امام حسین(ع) در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: در زمان رضاخان کسی جرأت نداشت در ایام عاشورا، مجلس عزاداری برگزار کند و مردم برای عزاداری، درب اتاق‌ها را می‌بستند و پرده را پایین می‌افکندند و عزاداری می‌کردند، اما امروز عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) فراگیر شده و حتی به لبنان، لندن، آمریکا و دیگر کشورها رسیده است.

این مرجع تقلید در تشریح خطراتی که در زمینه منحرف کردن مجالس عزاداری وجود دارد اشاره کرد و افزود: دشمنان سعی دارند مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) را در داخل به صورت خرافی و غیرمنطقی نشان دهند و به این حربه دل بسته‌اند. آنها معتقدند که اگر بتوانند در هیئت‌های مذهبی و مجالس عزاداری نفوذ کنند و این محافل را به صورت خرافه نشان دهند کم کم افراد فهمیده از این مجالس فاصله می‌گیرند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت اصول وحدت آمیز در مجالس عزاداری، تصریح کرد: در شرایطی زندگی می‌کنیم که وحدت مسلمانان از هر چیزی مهم‌تر است. امروز که دشمنان شیعه ستیزی و اسلام ستیزی را بزرگ می‌کنند، ما باید دست به دست هم دهیم و جلوی آن‌ها را بگیریم.

وی گفت: رسانه‌های بیگانه، تصاویر و فیلم دسته‌های باعظمت و عزاداری باشکوه مسلمانان در ایام محرم را نشان نمی‌دهند و به جای آن مناظر خیلی سخت قمه زنی را به در تلویزیون‌ها و ماهواره‌ها نشان می‌دهند. معنای این کارشان این است که می‌خواهند به فرهنگ عزاداری برای سیدالشهدا(ع) ضربه بزنند.

به اعتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی، برخی از افرادی که اقدام به قمه زنی می‌کنند از علاقمندان امام حسین(ع) هستند که راه را اشتباه می‌روند، اما عده‌ای مأمور و مزدور هستند که باید آن‌ها را شناسایی کرد.

وی وحدت هیئت‌های مذهبی، خطیبان و مداحان و نیز ارائه آموزش‌های صحیح را دو راهکار مقابله با آسیب‌های عزاداری برشمرد و تأکید کرد: تشکیلات امام حسین(ع) سرمایه عظیمی است که می‌تواند دین و دنیا و آخرت ما را آباد کند. عزاداری برای سیدالشهدا(ع) ظرفیت مهمی است و حتی افرادی که مسلمان نیستند به دستگاه امام حسین(ع) علاقمندند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه جوانان بیشتر در معرض خطر حربه‌های دشمنان هستند، گفت: سعی کنید جوانان را به برنامه‌های هیئت‌های مذهبی جذب کنید، منتها روی موازین حرکت کنید نه اینکه به بهانه جذب جوانان، خدای ناکرده از خطر قرمزها عبور کنید.


25 درصد واحدهای تولیدی استان غیرفعالند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم معتقد است که حدود 25 درصد واحدهای تولیدی استان غیر فعال شده‌اند.

به نقل از همشهری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان قم با بیان این‌که متاسفانه 20 تا 25 درصد واحدهای تولیدی استان غیرفعال شده‌اند، اظهار داشت: نبود تسهیلات بانکی متناسب و سرمایه، مهم‌ترین علل تعطیلی این واحدهاست اما رویکرد دولت بر این است که این واحدها مجدد به چرخه تولید برگردند.

سید حسن رضوی برگزاری این نمایشگاه را فرصتی برای بررسی و ارزیابی قابلیت‌های تولیدی و اقتصادی استان دانست و تصریح کرد: مجوعه‌های تولیدی و کارخانه‌های فعال استان با ارائه تولیدات خود در این نمایشگاه شرایطی را فراهم می‌کنند تا مسئولان و سرمایه‌گذاران به مشکلات پیش روی تولیدکنندگان پی برده و شرایط طرح آن در کارگروه مربوطه در استانداری فراهم شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم، بانک محوری را مبنای سیاست گذاری و تصمیم گیری‌های کلان اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: بانک‌ها در بخش تولید کمک چشمگیری نداشته‌اند.


گله استاندار از بانک‌های خصوصی 

استاندار قم گفت: از عملکرد بانک‌های خصوصی در زمینه رفع موانع تولید گله‌مند هستیم، چراکه منابع مناسبی را جذب می‌کنند اما بازده این منابع مشخص نیست، در صورتی که منابع قم باید در این استان هزینه شود.

به نقل از فارس، سید مهدی صادقی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان قم نیازمند تسهیل در روند امور فعالیت‌های بانکی خود هستند تصریح کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی باید در کاهش هزینه‌های اضافی دولت مشارکت داشته باشند تا با این میزان کاهش هزینه بتوانیم به فعال‌سازی دیگر واحدهای تولیدی کمک کنیم.

وی بر ضرورت ایجاد کمیته دولتی برای بررسی مشاغل زیان‌آور تأکید کرد و ادامه داد: در زمینه تمهیداتی که برای مشاغل زیان‌آور در نظر گرفته می‌شود دیدگاه‌های متفاوتی میان برخی از کارفرمایان و کارگران وجود دارد به همین علت کمیته مشورتی می‌تواند از ایجاد اختلاف و مشکلات جدید در این زمینه جلوگیری کند.

استاندار قم با اشاره به اینکه در کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم به دنبال طرف‌داری از قشر خاصی نیستیم خاطرنشان کرد:‌ برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی از روش‌های قانونی و راهکارهای درست استفاده کرده و اگر تصمیمی در این کار گروه تصویب شود پاسخگوی جوانب آن خواهیم بود.

صادقی از همکاری بانک صنعت و معدن در راستای برطرف‌سازی مشکلات واحدهای تولیدی تقدیر کرد و گفت: از بانک‌های خصوصی در این زمینه گله‌مند هستیم زیرا منابع مناسبی را جذب می‌کنند اما بازده این منابع مشخص نیست در صورتی که منابع قم باید در این استان هزینه شود.


معافیت مالیاتی شهرك های صنعتی

مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی قم، گفت: اعلام معافیت مالیاتی شهرك صنعتی نمونه 2 هزار هكتاری الغدیر این استان رانمونه ای از تدبیر دولت برای توسعه صنعتی قم عنوان كرد.

به نقل از ایسنا، امیر طیبی نژاد با اعلام این خبر قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را اقدامی مفید ارزیابی كرد و افزود: براساس قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر كلیه شهرك‌ها نواحی صنعتی از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند ولی برخی از شهرك‌های صنعتی كه در محدوده تهران قرار می گیرند از این معافیت محروم بودند.


نجات جان 2 مادر باردار 

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: جان دو مادر باردار که براثر حادثه‌ای که در محور کهک رخ داد توسط عوامل اورژانس نجات داده شد و حادثه دیدگان به مراکز درمانی انتقال یافتند.

 به نقل از فارس، مهدی فراهانی با اشاره به وقوع حادثه‌ای که روز جمعه در محور جعفریه رخ داد،‌ اظهار کرد: براثر برخورد شدید دو خودوری سواری وانت و تیبا در محور جعفریه ۹ نفر مجروح شدند.

وی با بیان اینکه دو نفر از مجروحان بدحال با بالگرد اورژانس به مرکز شهید بهشتی انتقال یافتند،‌تصریح کرد: هفت مجروح دیگر نیز با سه دستگاه آمبولانس زمینی اورژانس به مرکز شهید بهشتی انتقال یافتند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: در بین مجروحان این حادثه دو خانم باردار بودند که با مراقبت خاص به مرکز درمانی شهید بهشتی انتقال یافتند.


روحانی که راننده تریلی است+ تصاویر

شاید بارها دیده و شنیده باشیم روحانیونی که شغل دیگری برای امرار معاش دارند و طلبگی را تنها برای رضای خدا انتخاب کرده اند صادقانه ترین حرف ها را هم می توان از زبان همین روحانیون شنید.

به نقل از ثامن ، حجت الاسلام ابراهیم شوشتری روحانی که علاوه بر موفقیت در طلبگی راننده تریلی موفقی نیز است و از فرصت سفر و جاده توانسته به بهترین شیوه برای تبلیغ دین استفاده کند تبلیغی که شاید در هیچ کجا ثبت نشده باشد اما به معنای واقعی تبلیغ دین را انجام داده است.

شوشتری می گوید: یک روایت باعث شد که من شغل دیگری برای امرار معاش خودم و خانواده ام انتخاب کنم، سال 79 در کلاس درس ایت الله مکارم شیرازی بودم که ایشان این روایت را خواند که خداوند به حضرت داوود (ع)فرمودند همه چیز در تو نیکواست  اِلا اینکه تو ازبیت المال ارتزاق می کنی  بعد از آن ادامه روایت ها را دنبال کردم و متوجه شدم در این باب روایات زیادی نقل شده است که حضرت40شب گریه کردند که خداوند متعال او را از بیت المال بی نیاز کند در قرآن هم آمده که خداوند می فرماید ما آهن را برای داود نرم کردیم و زره بافی به حضرت داوود تعلیم داده شد و ایشان هر روز یک زره می بافتند و با فروش آنها امرار معاش می کردند  و از بیت المال بی نیاز شدند.

حضرت داود تغییر شغل نداد بلکه به همان کار نبوت می پرداخت اما برای امرار معاش راه دیگری انتخاب کردند من تحت تاثیر همین روایت دلم می خواست من هم از بیت المال بی نیاز شوم و راه دیگری برای امرا معاش داشته باشم اما هرگز تا به امروز از کار طلبگی و تبلیغ دست برنداشته ام بلکه از فرصت رانندگی هم برای تبلیغ دین استفاده می کنم.

مدت ها کارهای مختلف را انجام دادم تا اینکه سال 85 رسید به راننگی تریلی در ابتدا رانندگان دیگر می گفتند امکان ندارد بتوانی در این راه موفق شوی باید سالها شاگردی کنی تا بتوانی راننده ماشین سنگین در جاده ها شوی اما من به کارم اطمینان داشتم و گفتم مگر حضرت نوح مهندس کشتی سازی بود که توانست چنین کشتی بسازد و با آیات و روایات با آنها گفتگو کردم.

وقتی در مساجد پایانه ها توقف داریم وظیفه  و تکلیف اصلی خودم را فراموش نمی کنم نماز جماعت برگذار می کنم، همیشه یک دست لباس روحانیت به همراه دارم امکان دارد روزها در صف برای بارگیری انتظار بکشیم من در این مواقع در زمان های نماز لباس روحانیت را به تن می کنم نماز جماعت برگذار می کنم و به تبلیغ دین در همین روزهای که کامیون  ها در صف هستند می پردازم من یک طلبه هسته ام بعد یک راننده تریلی، پس باید از فرصت ها استفاده کنم.

وی در توصیه ای به طلاب گفت: اما اگر یک طلبه به یک شغلی اشتغال پیدا کرد مراقب باشد که تغییر هویت پیدا نکند و هویت تبلیغی و طلبگی اش برتری داشته باشد به شغلی که  از آن امرار معاش می کند، انبیاء هم هویت تبلغیشان پر رنگ از امرار معاش آنها بود.




دستگیری سارق با 35 فقره سابقه 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک سارق کیف‌قاپ با 35 فقره سابقه کیفری در این استان خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، مهدی قدمی اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره کیف‌قاپی در استان، پس از طرح شکایت مال‌باخته در پلیس آگاهی تیمی ویژه برای شناسایی متهم تشکیل و دستگیری وی در دستور کار ماموران آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی سارق شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی با اشاره به 35 فقره سابقه کیفری متهم و همچنین شناسایی سه نفر مال‌باخته در این ارتباط افزود: در بازرسی از منزل متهم تعدادی اموال مسروقه کشف و نامبرده به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

قدمی اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان و در نهایت راهی زندان شد.


چرا میزبانی دیدار ایران و روسیه از قم گرفته شد؟

در شرایطی که دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتسال ایران و روسیه سال گذشته در قم برگزار شد و با میزبان خوب قمی‌ها همراه بود کمیته فوتسال، امسال میزبانی این مسابقات ۴ جانبه را از قم گرفت.

به نقل از همشهری، پاییز سال گذشته بود که تیم‌های ملی امید و بزرگسالان فوتسال روسیه برای برگزاری مسابقاتی ۴ جانبه با تیم‌های ملی امید و بزرگسالان ایران به قم آمدند و طی ۲ روز مسابقاتی در قم برگزار کردند. میزبانی مطلوب و بی‌حاشیه از تیم ملی روسیه از یک سو و استقبال قابل توجه تماشاگران قمی از دیدار دو تیم این ایده را در اذهان ایجاد کرد که کمیته فوتسال سال آینده نیز این مسابقات را در قم برگزار می‌کند اما امسال در اقدامی عجیب، این مسابقات سر از ارومیه درآورد.سید رضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال نیز در مورد علت گرفتن میزبانی از قم اظهار کرد که روس‌ها از میزبانی قم راضی نبوده‌اند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم مسابقه را به شهر دیگری منتقل کنیم.

کریم بهرامی رئیس هیات فوتبال استان قم و عضو مجمع سازمان لیگ نیز بلافاصله به اظهارات افتخاری واکنش نشان داد و گفت که ظاهرا افتخاری دچار آلزایمر شده و روس‌ها از میزبانی قم چیزی جز تحسین و تقدیر بر زبان نرانده‌اند. رئیس هیات فوتبال استان قم با انتقاد شدید از افتخاری و کمیته فوتسال، وضعیت میزبانی این مسابقات و خروج آن از شهری مهمان نواز چون قم را مورد انتقاد قرار داده و عنوان کرده است که مسئولان کمیته فوتسال در چنین مواردی باید سنجیده‌تر سخن بگویند.

در همین حال گفته می‌شود موضوع انتقال میزبانی از قم، فرا‌تر از مساله رضایت یا عدم رضایت روس‌ها از میزبانی قم بوده است و کمیته فوتسال می‌خواهد هر سال این مسابقات را در شهری متفاوت برگزار کند تا حال و هوای فوتسالی به آن شهر بدهد اما مشخص نیست چرا افتخاری در مورد این موضوع سخنی بر زبان نیاورده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار