معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: با افت منابع آبی زیرزمینی و آبخوان‌ها در این استان مواجه هستیم که از اثرات خشکسالی‌های چندساله اخیر است.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ 01 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان صبح امروز در جلسه طرح بازار آب در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان اظهار کرد: در حوزه منابع آبی زیرزمینی و آبخوان‌ها در استان سمنان با افت مواجه هستیم که از اثرات خشکسالی‌های چندساله اخیر است.

وی اضافه کرد: افزایش بهره‌وری کشاورزی یکی از دغدغه‌های ما در حوزه مدیریت بهینه مصرف آب در استان سمنان محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا با اقدامات مطلوب و مناسب، کشاورزان را به مدیریت مصرف، کاهش برداشت، افزایش راندمان و صرفه‌جویی ترغیب کنیم.

صادقی گفت: در طرح بازار آب ضمن افزایش راندمان کشاورزان و ارتقای توان اقتصادی آنان، حق‌السهم آب کشاورزان تغییر نخواهد کرد و با این مهم در تلاش برای حفظ اقلیم منطقه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت صرفه‌جویی از سمت کشاورزان از طریق به‌کارگیری سامانه‌های نوین و مدیریت بهینه مصرف، آب باقیمانده برای سایر موارد به‌خصوص صنعت به فروش خواهد رسید که این تأمین مالی در ارتقای اقتصادی کشاورزان نیز تأثیر شایانی خواهد داشت.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار