رئیس سازمان شیلات کشور با تاکید بر ایجاد زنجیره ارزش صنعت آبزی پروری، گفت: لرستان به عنوان تنها استان پایلوت زنجیره ارزش صنعت آبزی پروری در کشور انتخاب شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 02 November 2023

به گزارش تابناک لرستان، سید حسین حسینی امروز ظهر در آیین استحصال ماهیان خاویاری برای اولین بار در مزرعه پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری طلای گهر این شهرستان با اشاره به اینکه ماهیان خاویاری پرچم شیلات کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱۲ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در ۲۲ استان کشور با ظرفیت ۲۲ هزار تن گوشت و یکصد تن خاویار در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته حدود ۵ هزار تن گوشت و ۱۸ و نیم تن خاویار در مزارع کشور تولید می‌شود.

رئیس سازمان شیلات کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ی که دولت در دستور کار قرار داده است، صنعت آبزی پروری به ویژه حوزه خاویار به جایگاه اصلی خود برسد.

حسینی با اشاره به جایگاه لرستان در حوزه آبزی پروری، گفت: لرستان علاوه بر اینکه در حوزه آبزی پروری پیشرو است، جزو استان‌های خوب داخلی در این حوزه است.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، لرستان از نگاه ترکیب گونه در حوزه ماهیان سردابی، گرمابی و خاویار کشور ایران در مقیاس کوچک است.

وی گفت: استحصال خاویار برای اولین در منطقه سردسیر یک گام اساسی و پایه در این زمینه است.

رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به اینکه ورود مکانیزاسیون در یکی از مجمتع‌های پرورش ماهیان خاویار استان قطعا یک انقلاب را در حوزه بهره‌وری به دنبال دارد، عنوان کرد: این اتفاق حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید را در سطح افزایش می‌دهد.

حسینی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه شیلات، گفت: اختصاص اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی از محل مولد سازی به شیلات استان موید نگاه ویژه به این استان است.

وی بیان کرد: لرستان ظرفیت ایجاد شهر خاویار به دلیل زیر ساخت‌های تحصصی و سرمایه‌گذاری را در حوزه شیلات دارد.

رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به راه‌اندازی پنج مجتمع بزرگ تولید ماهیان خاویاری، گفت: اگر خوشه تولید در یک جا متمرکز شود، شاهد تحول در حوزه اشتغال و اقتصاد خواهیم بود.

وی با تاکید بر ایجاد زنجیره ارزش صنعت آبزی پروری، خاطر نشان کرد: لرستان به عنوان تنها استان پایلوت زنجیره ارزش صنعت آبزی پروری در کشور انتخاب شد.

به گفته رئیس سازمان شیلات کشور با تشکیل شورای عالی راهبری شیلات در استان، مشکلات و موانع پیش روی تولید در حوزه صنعت شیلات مطرح و برطرف می‌شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار