مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان‌جنوبی گفت: در استان ۲۲ پروژه ناتمام کتابخانه ای داریم، که برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 03 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی امروز ظهر در جلسه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اظهارداشت: باید به زیرساخت‌های فرهنگی استان‌های محروم و کم‌برخوردار توجه ویژه شود.

وی بر لزوم تکریم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با توجه به اینکه در بین ۳۱ استان کشور موفق شده رتبه دوم عملکرد در شاخص‌های عمومی و اختصاصی را کسب کند، تأکید کرد.

وی خواستار ارتقای ساختار و چارت سازمانی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شد و افزود: بحث استقلال فرهنگی و فراهم آمدن زمینه‌های وحدت میان مسلمین در اهداف و شرح وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است که در همین راستا ساخت مجتمع و زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان مرزی درمیان توجه مضاعفی را می‌طلبد.

محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی هم در این جلسه امروز (۱۲ آبان) در جلسه هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی خراسان جنوبی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۸۴ باب کتابخانه فعالیت دارد و در این مراکز بیش از ۶۰ هزار نفر عضو هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه از سوی مقام معظم رهبری این استان به عنوان استان علم و ایمان نام گرفته است، افزود: بیشترین کتاب‌هایی که در کتابخانه‌های استان امانت گرفته شده مربوط به حوزه‌های ادبیات، دین و کودک است.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون شاهد افزایش اعتبارات کتابخانه‌های استان از چهار میلیارد به ۶۰ میلیارد تومان بودیم.

حاجی با بیان اینکه در سطح استان ۲۲ پروژه کتابخانه داریم، افزود: این پروژه‌ها به اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل شدن نیاز دارند و برخی از پروژه‌ها از سال ۹۲ شروع شده و هنوز به مرحله اتمام نرسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از آرزو‌های مردم استان بحث ساخت کتابخانه مرکزی است که قرار بود این اتفاق رقم بخورد و سال گذشته زمین آن را تملک کردیم و یک پروژه ملی است که نیاز به حمایت دارد تا شاهد کلنگ زنی آن باشیم.

وی با اشاره به بحث کتابخانه‌های کسب و کار محور گفت: در خراسان جنوبی با توجه به اینکه مردم به لحاط مالی کم برخوردار هستند امیدواریم کمکی به این موضوع جهت تامین مواد اولیه دوره‌های آموزشی صورت گیرد.

حاجی ادامه داد: در بسیاری از روستا‌های استان کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده اند و درخواست داریم تا به سینما‌های محلی تبدیل شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه فرهنگ کمبود خبرنگار حوزه فرهنگ داریم و درخواست داریم تا کتابداران ما به عنوان خبرنگاران حوزه فرهنگ معرفی شوند.

وی در خصوص بحث کتابخانه‌های سیار گفت: جای کتابخانه‌های سیار در استان خالی است و امیدواریم با راه اندازی این کتابخانه‌ها همه مردم از خدمات فرهنگی بهره‌مند شوند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار