معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از برگزاری رویداد «آبادیران» در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 03 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار کرد: فرآوری مواد معدنی، توجه به اقتصاد دیجیتال و توسعه کشاورزی نوین و مکانیزه ازجمله مواردی است که در حوزه برگزاری رویداد «آبادیران» در استان سمنان اولویت‌بندی و اجرایی خواهد شد.

صادقی گفت: مردمی‌سازی حوزه اقتصادی علم پایه، اقتصادی کردن اقتصاد حاشیه روستا و توانمندسازی علم پایه، نیازمند گفتمان‌سازی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: در سال ۱۴۰۱ و سال جاری، ۳۳ درصد مشاغل ایجادشده در استان سمنان در حوزه روستایی به ثمر نشست.

صادقی ادامه داد: سال گذشته بالغ بر ۱۴۷ درصد تعهد اشتغال در استان سمنان محقق شد که در سال جاری نیز همین مهم در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۶۷۵ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته در امر توانمندسازی ذیل تسهیلات تبصره ۱۶ در استان سمنان پرداخت شد و یکی از مواردی که در استان مدنظر قرار دارد، موضوع بهره‌وری است.

اولویت‌های طرح بازار آب در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان همچنین گفت: در طرح «بازار آب»، ضمن افزایش راندمان کشاورزان و ارتقای توان اقتصادی آنان، حق‌السهم آب کشاورزان تغییر نخواهد کرد و با این مهم در تلاش برای حفظ اقلیم منطقه هستیم.

صادقی گفت: در حوزه منابع زیرزمینی و آبخوان‌ها در استان سمنان با افت مواجه هستیم که از اثرات خشکسالی‌های چند ساله اخیر است.

وی افزود: بحث بهره‌وری کشاورزی یکی از دغدغه‌های ما در حوزه مدیریت بهینه مصرف آب در استان است.

صادقی بیان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا با اقدامات مطلوب و مناسب کشاورزان را به مدیریت مصرف، کاهش برداشت، افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی ترغیب کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در صورت صرفه‌جویی از سمت کشاورزان از طریق به‌کارگیری سامانه‌های نوین و مدیریت بهینه مصرف، آب باقیمانده برای سایر موارد به‌خصوص صنعت به فروش خواهد رفت و این تأمین مالی در ارتقای اقتصادی کشاورزان نیز تأثیر شایانی خواهد داشت.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار