مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد: بیش از ۱ و نیم کیلومتر از شبکه توزیع سرفاریاب اصلاح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳ 05 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امید صالحی در جمع مردم سرفاریاب گفت: آب حیاتی‌ترین کالای مورد نیاز بشر است، اهمیت این کالای استراتژیک در سال‌های اخیر و با افول منابع آب شیرین و خشکسالی‌های متمادی بیشتر هم شده است.
وی افزود: در همین کهگیلویه و بویراحمد که همه ما مدعی هستیم استان پر آبی است، اما تغییرات اقلیمی و کاهش شدید منابع آبی باعث شده دسترسی‌ها به آب پایدار با چالش‌هایی روبرو شود.
صالحی ادامه داد: یکی از تدابیر دولت برای عبور از بحران آبی در استان تخصیص اعتبار ویژه برای مناطق محرو روستایی و با عنوان پروژه‌های جهاد آبرسانی بود. در حدود دو سال اخیر در این بخش بالغ بر ۱۰۲ روستا با جمعیتی بیش از ۲۳ هزار نفربهره‌مند از نعمت آبرسانی پایدار شدند.
وی گفت: با همکاری خوب استاندار و مجموعه بسیج سازندگی توانستیم در زمینه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های محرومیت زدایی در میان ۳ استان اول ایران جای بگیریم و همین امر هم باعث شد در فاز دوم پروژه‌های محرومیت زدایی برای بیش از ۶۰۰ روستای محروم استان پیش بینی تعریف پروژه و انجام عملیات اصلاحی صورت بگیرد.
وی گفت: در همین سرفاریاب امروز دو پروزه فعال برای مرمت و مقاوم سازی خط انتقال آب و اصلاح بیش از ۱.۵ کیلومتر از شبکه‌های توزیع آن با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و برای جمعیتی بیش از ۱۰۰۰ نفر در حال اجرا است.
صالحی گفت: انتقاداتی در خصوص تصفیه خانه آب این منطقه وجود دارد، گروهی را از تهران دعوت کردیم تا نیاز سنجی‌ها و تغییرات و اصلاحات لازم برای ارتقاء فنی این تصفیه خانه را تدوین و برای اجرا مشخص کنند البته این نکته را اضافه کنم این تصفیه خانه اکنون هم در مدار است و آب سالم و بهداشتی به مردم میرساند.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: اولویت تأمین آب با مصارف شرب است، سیاست هم این است که استفاده حداکثری از منابع جاری و روی زمین باشد تا منابع زیرزمینی حراست شوند، در این منطقه نیز رویکرد ما هم معطوف به همین سیاست است با این تفاوت که در سایر حوزه‌ها و مطالباتی که مردم دارند نیز کمک‌هایی مطابق قانون داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار