نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در دیدار با کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان اردبیل گفت: شورای حل اختلاف، هیات‌هایی در مساجد و محلات در راستای حل مشکلات مردم و میانجی‌گری تشکیل شود زیرا که مسجد قلب محله است.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸ 07 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی شب گذشته در جمع اعضای شورای حل اختلاف استان، اظهار کرد: از مجموعه فاخر شورا‌های حل اختلاف تشکر می‌کنم که اعضای آن بدون چشم داشت در آن مجموعه فعالیت دارند و ما باید در وهله اول مدنیت لازم را در جهت قانع بودن به‌حق خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: انسان‌های بزرگ در تاریخ به‌حق اظهار داشتند و پیگیر استحقاق حق بودند لذا پیشنهادم این است که شورای حل اختلاف هیات‌هایی در مساجد و محلات در راستای حل مشکلات مردم و میانجی‌گری تشکیل شود، زیرا که مسجد قلب محله است و عالمی که در مسجد فعالیت دارد باید آمار مشکلات محله را داشته باشد و درصدد رفع آن مشکلات باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل افزود: باید فعالیت‌های فرهنگی را از مدرسه‌ها آغاز کنیم و اولین چیزی که بر کارکنان شورای حل اختلاف واجب است حصار زمان و مکان را بشکنند و صلح و سازش را از هر نقطه‌ای و زمانی انجام دهند چرا که این قدم مبارک عزیزان قدم عالی است و سفارش من برای عزیزان این است که نهایت امانت‌داری را انجام دهند و اسرار مردم را حفظ کنند.

آیت‌الله عاملی گفت: بنده هم جزئی از شورای حل اختلاف هستم گاهی تا ساعت‌ها پای حل اختلافات مردم نشستیم و به جای آن‌ها عذرخواهی کردم تا اختلاف حل شود و قائله بخوابد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین علوی رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل، گزارشی از آمار و عملکرد چند ساله شورا‌های حل اختلاف استان ارائه کرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار