مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال شاهد آغاز به کار بزرگترین مجتمع پرورش ماهی قزل‌آلا استان در "سفیدبرگ" جوانرود خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 18 October 2015
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال شاهد آغاز به کار بزرگترین مجتمع پرورش ماهی قزل‌آلا استان در "سفیدبرگ" جوانرود خواهیم بود.

دکتر نادر پرور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به آلودگی مزارع پرورش ماهی سفیدبرگ به فاضلاب انسانی، اظهار کرد: به مدت دو سال از فعالیت این مزارع جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: پیگیری‌های زیادی با همکاری شیلات، استانداری، محیط زیست و ... انجام شد تا فاضلاب روستاهای اطراف جداسازی شود و اکنون کار در مراحل نهایی است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، این کار تا پایان سال به نتیجه برسد و شاهد آغاز به کار بزرگترین مجتمع پرورش ماهی قزل‌آلای استان در سفیدبرگ باشیم.

پرور اشاره‌ای هم به ساماندهی مجتمع پرورش ماهی ریجاب داشت و خاطرنشان کرد: ریجاب یک منطقه بکر گردشگری بود که متاسفانه از ابتدای دهه 80 حدود 260 مزرعه پرورش بدون رعایت حریم بهداشتی در آن ایجاد شد.

وی یادآور شد: این روند مشکلات زیادی از جمله آلودگی آب، نبود امکان نظارت بر ورود بچه ماهی‌ها و ... را ایجاد کرد و مزارع پرورش ماهی ریجاب به کانونی خطرناک برای انتقال بیماری‌ها تبدیل شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از پیگیری برای برخورد با این کار غیرقانونی و غیربهداشتی خبر داد و تصریح کرد: در نهایت حدود دو سال پرورش ماهی در این منطقه قطع شد.

به گفته این مسئول بعد از پیگیری‌های فراوان، در محدوده‌ای که سلامت آب اجازه می‌داد حدود 100 مزرعه پرورش ماهی با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله قانونی فعالیت خود را از حدود یک ماه قبل آغاز کردند و مجوزهای لازم را نیز گرفتند.

پرور با اشاره به اینکه اکنون این مزارع در قالب یک شرکت تعاونی فعالیت دارند، بیان کرد: این امر باعث شد بتوانیم کنترل و نظارت بیشتری بر فعالیت آنها داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد با این اقدام ریجاب علاوه بر اینکه یک منطقه بکر گردشگری بماند به یک برند خاص پرورش ماهی در کل کشور تبدیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار