امام جمعه سمنان گفت: در حالی که وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها ادامه دارد، سازمان‌های بین‌المللی همچنان سکوت کرده‌اند و در این‌باره موضعی نمی‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲ 10 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان که با حضور شماری مردم و مسؤولان در مصلای حضرت امیرالمؤمنین (ع) سمنان اقامه شد، با اشاره به تداوم جنایت‌های صهیونیستی در نوار غزه اظهار کرد: وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی در بمباران مراکز غیرنظامی، سکونتگاه‌های مردمی، مراکز درمانی و محل زندگی مردم غزه ادامه دارد و سازمان‌های بین‌المللی مقابل این جنایت‌ها همچنان سکوت اختیار کرده‌اند.

وی بیان کرد: صهیونیست‌ها شبانه‌روز به بمباران مناطق مسکونی و غیرنظامی فلسطین اشغالی می‌پردازند و تعداد زیادی از مردم مظلوم فلسطین را به شهادت می‌رسانند؛ اما شاهد موضع‌گیری‌های قاطع سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه نیستیم.

مطیعی با بیان اینکه سازمان ملل متحد در مقابل جنایت‌هایی که به طور گسترده این روز‌ها در غزه و فلسطین اشغالی رخ می‌دهد، رویکردی منفعلانه در پیش گرفته است، گفت: انتظار می‌رود سازمان‌های بین‌المللی امروز به نقش خود در حمایت از مردم مظلوم غزه و متوقف کردن ماشین کشتار صهیونیست‌ها بیش از گذشته توجه داشته باشند.

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه برخی از کشور‌های منطقه خاورمیانه نیز متأسفانه در سکوت و انفعال به سر می‌برند، افزود: شماری از کشور‌های منطقه نه‌تن‌ها در سطح مقامات رسمی همدردی خود را با مردم غزه عنوان نمی‌کنند؛ بلکه اجازه ابراز همدردی به مردمشان را نیز نمی‌دهند و این مایه تأسف است.

وی با بیان اینکه جنایت‌های رژیم صهیونیستی پایانی ندارد و آن‌ها هر روز بیش از گذشته با سلاح‌های کشتار جمعی خود مردم غزه را به شهادت می‌رسانند، گفت: اینکه رژیم صهیونیستی تهدید کرده از سلاح اتمی استفاده خواهد کرد، امر بسیار مهمی است که انتظار می‌رفت سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی به‌سرعت و با قاطعیت درباره آن واکنش نشان دهند؛ اما این اتفاق نیفتاد.

مطیعی با تأکید بر اینکه امروز همه جهانیان باید برای خلع سلاح اتمی رژیم صهیونیستی وارد میدان شوند، بیان کرد: صهیونیست‌های اشغالگر تهدیدی جدی برای همه جهان محسوب می‌شوند و باید هرچه سریع‌تر نسبت به خلع سلاح گسترده آن‌ها اقدام کرد.

وی تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی باید به طور جدی در این زمینه وارد میدان شوند و این سکوت فعلی را کنار بگذارند.

امام جمعه سمنان با اشاره به اتفاقات مثبتی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه در برخی از کشور‌های اروپایی و سایر نقاط جهان رخ داد، اظهار کرد: امروز مردم جهان و اروپایی‌ها نیز انزجار و نفرت خود را از صهیونیست‌ها به طور آشکار و گسترده نشان می‌دهند و این پیام‌های خوبی را با خود به همراه دارد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار