رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد از برگزاری نهمین اجلاس استانی نماز یزد به میزبانی شهرستان تفت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 14 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت الاسلام سید اکبر موسوی با اشاره به برگزاری نهمین اجلاس استانی نماز اظهار داشت: این اجلاس فردا چهارشنبه 24 آبان ماه 1402 در مصلی نماز جمعه شهر تفت و ازساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجلاس سراسری نماز هر سال به میزبانی یک استان برگزار می‌شود گفت امسال سی‌امین اجلاس ملی در زنجان برگزار می‌شود و فردا اجلاس استانی آن را در شهرستان تفت خواهیم داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با بیان اینکه شعار امسال این اجلاس با رویکرد نماز نسل نو با رویکرد بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه است عنوان کرد: در کنار اجلاس‌های کشوری، یک اجلاس استانی داریم که پیش از اجلاس ملی در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود.

موسوی عنوان کرد: هدف از اجلاس‌های استانی، علاوه بر توسعه و ترویج فرهنگ نماز، ارائه گزارشی از برنامه‌های نماز، ضعف ها و کمبودها در مساجد، مدارس، جاده‌های بین راهی، کارخانجات و در کل مسائل و مشکلات در سطح استان ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این مراسم با سخنرانی وبیناری حجت الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار می‌شود گفت: معلمان، مربیان پرورشی، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان و مدیران استانی در این اجلاس حضور دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد خاطرنشان کرد: به غیر از این برنامه‌ها، از ادارات برگزیده استان در حوزه فعالیت‌های مرتبط با نماز با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته تقدیر می‌شود.

موسوی گفت: همچنین نمونه‌های نمازی در سطح جامعه هم بر اساس برنامه‌ها و بررسی‌های صورت گرفته مورد تقدیر قرار می‌گیرند تا زمینه ترویج این فرهنگ در جامعه بیش از پیش فراهم شود.

وی عنوان کرد: در استان یزد صنعتگران، معلمان، دانش‌آموزان، بازاریان و موارد مختلف دیگر داریم که از 12 نفر آنها در این اجلاس تجلیل به عمل می‌آید.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد از برگزاری میز خدمت در کنار این اجلاس گفت: سال گذشته 45 نفر از مدیران استان در این میز خدمت حضور داشتند و امسال هم برنامه ریزی صورت گرفته که هشت تا 9 صبح همین تعداد مدیر حضور داشته باشند.

موسوی تصریح کرد: سال گذشته حدود 300 نفر از شهروندان برای بررسی مشکلات خود به این میز خدمت مراجعه کرده و مشکلات و مسائلشان از سوی مسئولان مورد بررسی و رفع قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای نخستین بار مجمع خیری مسجدساز و نمازخانه ساز را در استان زیر نظر استاد قرائتی تشکیل دادیم و هدف این مجمع هم ساخت مسجد در محلات دور افتاده، تعمیر مساجد و نمازخانه‌ها و مسائل مختلف دیگر مرتبط با مساجد و نمازخانه‌ها بود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد ساخت نماز‌خانه‌های بین راهی را یکی دیگر از اقدامات این مجمع دانست و گفت: این موضوع در استان یزد مورد توجه قرار گرفته و حساب رسمی در بانک ملی به نام مجمع خیرین مسجد ساز استان یزد ایجاد شده تا اهداف این مجمع را دنبال کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار