مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به اینکه سهم حمل و نقل ریلی از ترانزیت کالا رو به رشد است، گفت: امسال حمل و نقل ریلی در راه آهن شمال 10 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 18 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از ساری، یوسف گران پاشا صبح امروز در نشست مشترک با مسئولان اتاق بازرگانی مازندران، اظهار داشت: سهم حمل و نقل ریلی از ترانزیت کالا باید افزایش یابد، بنابراین رقابت پذیری در بین بخش خصوصی در این حوزه باید افزایش یابد.
وی افزود: رشد حمل و نقل ریلی ما امسال نسبت به سال گذشته بین 10 تا 12 درصد افزایش یافته این در حالی است که حمل و نقل سایر حوزه‌ها در این مدت کاهش داشته است.
مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به اینکه امکانات مناسبی برای حمل مواد نفتی در بندر امیرآباد داریم، تصریح کرد: راه آهن شمال آماده حمل گندم و سیمان از طریق قطار به اقصی نقاط کشور است.
گران پاشا از آغاز فعالیت راه آهن اینچه برون در استان گلستان خبر داد و افزود: 60 واگن غلات از اینچه برون به بندرعباس و نقاط دیگر کشور حمل شده است.
وی با اعلام اینکه آماده حمل غلات بندر امیرآباد از طریق راه آهن شمال هستیم، گفت: 400 کیلومتر و 21 ایستگاه در راه آهن شمال با ظرفیت 1800 نیروی کار, آماده توسعه حمل و نقل ریلی در این حوزه است.
مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه قیمت حمل و نقل ریلی محصولات را به صورت شناور کاهش دادیم، افزود: راه آهن شمال آمادگی ترانزیت کالاهای شمال ایران به کشورهای همسایه، سی آی اس، ترکیه، پاکستان و سایر کشورها را دارد.
گران پاشا با اشاره به اینکه ظرفیت خالی برای تکمیل حمل و نقل ریلی استان داریم، گفت: راه آهن شمال قابلیت حمل و نقل 3.5 تا 5 میلیون بار را از استان‌های شمالی به سایر نقاط کشور و منطقه دارد.
وی با بیان اینکه به سمت برقی شدن راه آهن شمال سوق یافتیم، افزود: قراردادهایی در این زمینه از طریق شرکت مپنا در حال بررسی بوده و امیدواریم با برقی کردن راه آهن شمال، ظرفیت حمل بار این خطه را به هفت میلیون تن برسانیم.
گران پاشا با اشاره به اینکه یک بیستم آلایندگی، یک هفتم سوخت و یک پنجم سوانح بخش حمل و نقل کشور مربوط به حوزه حمل و نقل ریلی است، گفت: بیشترین ایمنی و حمل و نقل در بخش حمل و نقل ریلی است و باید این ظرفیت افزایش یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار