مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: تا به امروز در استان «پدیده ال‌نینو» نداشتیم و چنانچه اتفاق بیفتد نیز، دستگاه‌های متولی پای کار هستند تا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ 16 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص لایه‌روبی رودخانه‌های استان با توجه به فعالیت سامانه بارشی حال حاضر حاکم بر جو منطقه، اظهار کرد: سازمان هواشناسی از دو ماه گذشته برای استان‌های غرب کشور بارش‌هایی را پیش‌بینی کرده بود.

وی ادامه داد: از همان زمان ستاد مدیریت بحران استان با تشکیل جلسه، تقسیم‌کاری بین فرمانداری‌ها و شرکت آب و منطقه‌ای و سایر دستگاه‌های متولی اعلام کرد و تقریبا اکثر رودخانه‌های سطح استان و نقاط حادثه‌خیز بررسی و شرکت آب منطقه‌ای موارد را برطرف کرده، همچنین در محدوده شهرها؛ شهرداری‌ها همکاری لازم را با آب منطقه‌ای داشته و به نحو مطلوبی لایروبی‌ها انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به ادامه لایروبی رودخانه قره‌سو با همکاری آب منطقه‌ای و شهرداری، گفت: لایروبی این رودخانه یک‌ماهی است که به صورت جدی شروع شده و هنوز هم ادامه دارد.

وی در توضیح تمهیدات اندیشیده شده در خصوص بارش‌های سیل‌آسا، گفت: سازه‌های قابل توجهی در بخش آبخیزداری در تنگه کنشت و سایر حوزه‌های آبریز استان ایجاد شده و وضعیت خوب است، اما زمانی که بارش‌ها ال‌نینو باشد زمین‌های اطراف رودخانه‌ها را خواهد گرفت که تا به امروز در استان چنین پدیده‌ای نداشتیم اگر هم اتفاق بیفتد دستگاه‌های متولی پای کار هستند تا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار