رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در آیین نکوداشت امام جمعه فقید سمنان گفت: مرحوم اختری امام جمعه تراز برای انقلاب بودند که آینده‌نگری و نشاط در وجود ایشان موج می‌زد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 16 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ظهر امروز در آیین نکوداشت آیت‌الله عباسعلی اختری؛ مردی از جنس شجاعت و فضیلت با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان اظهار کرد: اخلاص و ارادت آیت‌الله اختری به امام زمان (عج) بسیار درخور توجه و بااهمیت بود.

وی بیان کرد: برگزاری آیین تکریم و تجلیل از فرزانگان، مجاهدان و بزرگان اقدامی درجه یک، الهی و ارزشمند است و به هیچ‌وجه جنبه نمایشی ندارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: الگوسازی و معرفی چهره‌های برجسته و فرهنگ‌سازی در این راستا اقدامی ارزشمند است.

حاج‌علی‌اکبری گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان‌های مختلف کشور و در مطلع کلام مبارکشان، به مفاخر و بزرگان آن منطقه اشاره می‌کنند و تأکید دارند که جوانان با این سرمایه‌ها و افتخارات آشنا شوند.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های تجلیل از فرزانگان ضرورتی تربیتی و یکی از راهکار‌های خوب برای معرفی بزرگان به نسل جدید است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: باید تلاش کرد تا در حد امکان، در زمان حیات بزرگان از آن‌ها تجلیل شود و سمنان، استانی سرشار از علم، ادب، جهاد، عرفان و فرهنگ است.

حاج‌علی‌اکبری افزود: سمنان جزو نخستین مقاصد سفر‌های استانی ما در تبلیغ و گسترش معارف دینی بوده و سمنان منطقه‌ای حاصل‌خیز از نظر نیروی انسانی است که باید این مسأله را قدر دانست.

وی تصریح کرد: استان سمنان ازنظر زمینه‌های مختلف اقلیمی و سابقه هویتی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: حق نسل جوان است که با مفاخر خود آشنا شوند و برگزاری این اجلاس مقدمه‌ای در این راستاست.



حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه آیت‌الله اختری در سپهر حوزه‌های علمیه یک ستاره درخشان است، گفت: کلیدواژه‌های عالم پرتلاش، ابوالشهید، پرهیزگار، تلاش و مجاهدت در فقاهت، سیاست و ترویج معارف با دل و همه توان و همچنین روحانی مخلص و متخلق در پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال آیت‌الله اختری دارای نکاتی اساسی و بسیار پراهمیت است.

وی تصریح کرد: شهید روح‌الله اختری، فرزند بزرگوار آیت‌الله اختری در مدرسه شهید مطهری چهره‌ای برجسته و ممتاز بود که به‌راستی هدیه‌ای الهی برای خانواده مرحوم اختری به‌شمار می‌رفت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مرحوم اختری موصوف به حسن خلق و بسیار گرم و صمیمی و در عین حال، صریح و جدی بود.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: مرحوم اختری در رعایت احکام الهی و حدود بیت‌المال بسیار سخت‌گیر و جدی بود. وقت‌شناسی و نظم آیت‌الله اختری بسیار حائز توجه و زبانزد است.

وی تصریح کرد: نگاه آیت‌الله اختری، نگاهی بلند و با افق بود. او اهل بیان و قلم بود و در نوشته‌های ایشان مراجعات متعدد به اسناد و مراجع معتبر مکتوب کاملاً مشهود است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: شهادت می‌دهم که آیت‌الله اختری از اول تا آخر در صراط مستقیم الی الله و خط امام و رهبری حرکت کرد.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: آیت‌الله اختری از جانان خود گذشت و علی‌رغم آنکه ایشان ابوالشهید بود؛ اما هیچ‌گاه ادعایی نداشت و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، روحانی مخلصی بود.

وی تصریح کرد: مرحوم اختری امام جمعه تراز برای انقلاب بودند که آینده‌نگری و نشاط در وجود ایشان موج می‌زد.

مرحوم آیت‌الله عباس‌علی اختری، ۹ آبان ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت. وی اهل شهر سرخه، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، نماینده معمم ادوار اول و هفتم مجلس شورای اسلامی و نماینده، ولی فقیه سابق در استان سمنان بود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار