انتشار ویدیویی در فضای مجازی که قطع ۳ اصله درخت چنار را در منطقه «سرآستان» خرم‌آباد نشان می‌دهد، موجی از انتقاد و نگرانی دوستداران طبیعت و محیط زیست را به دنبال داشت، اما ماجرای این قطع درخت چه بوده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰ 18 November 2023

به گزارش تابناک لرستان، انتشار ویدیویی در فضای مجازی که قطع ۳ اصله درخت چنار را در منطقه سرآستان این شهرستان نشان می‌دهد، موجی از انتقاد و نگرانی دوستداران طبیعت و محیط زیست را به دنبال داشت.

نگرانی و انتقاد از آنجا بیشتر شد که مجوز قطع این سه اصله درخت را منابع طبیعی معرفی کردند، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در پاسخ به انتقادات منتشر شده جوابیه‌ای صادر کرد، اما خبرگزاری فارس به منظور اطلاع از جزییات دقیق ماجرا با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این خصوص مصاحبه‌ای انجام داده است.

حسین میرزایی در خصوص انتقاداتی که در رسانه‌ها و در فضای مجازی مبنی بر قطع سه اصله درخت چنار منتشر شده است، می‌گوید: این اتفاق یک اتفاق کاملا طبیعی، معمول و مرسوم است، گونه چنار جزو درختان دست کاشت و نه جنگلی است، از طرفی سه اصله درختی که قطع شده‌اند در محل مخزن سد مخملکوه قرار دارد.

یعنی طبیعتا با آبگیری سد این درختان باید برداشته می‌شدند، نکته دیگر اینکه مجری سد پیگیر جدی قطع این درختان بود، زیرا معتقد بود: وجود این درختان برای کار‌های عمرانی سد مشکل ایجاد می‌کرد.

به گفته او اداره کل منابع طبیعی با بررسی و رعایت دستور العمل‌های لازم مجوز قطع درختان را صادر کرده است، ما یک دستگاه تخصصی و حرفه‌ای هستیم.

او تاکید می‌کند: درختان برای ما ارزشمند هستند، اما گاهی شرایط به گونه‌ای است که گریزی از قطع آن‌ها نیست.

اینکه می‌گویند عمر درختان چناری که قطع شده دویست ساله است صحت ندارد، چون بیشترین عمر درخت چنار ۱۶۰ سال است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار