مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان بعد از گذشت حدود یک روز از وقوع حادثه برای شماری از مردم در جنوب سمنان، همچنان می‌گوید: «در حال بررسی هستیم»!
کد خبر: ۱۱۳۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰ 19 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، روز گذشته حادثه‌ای در جنوب سمنان، تعدادی از اتباع افغانستانی مقیم این استان را راهی مراکز درمانی کرد.

در خبر‌های اولیه، گفته شد که این افراد به علت «مسمومیت» یا «ترس از مسمومیت» مواد شیمیایی یک واحد تولیدی دچار مشکل شده‌اند.

احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان هم در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: علت اصلی وقوع این حادثه هنوز مشخص نیست و به دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی استان دستور داده شده است تا علت وقوع آن را بررسی و هرچه زودتر اعلام نظر کنند.

بهرام‌علی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان، اما دقایقی پیش از انتشار این خبر و بعد از گذشت حدود یک روز از وقوع حادثه، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در پاسخ به این پرسش که بررسی‌های محیط‌زیست در زمینه این حادثه به کجا رسیده است، اظهار کرد: «محیط‌زیست کار قانونی خود را انجام می‌دهد و برای این اداره کل، این و آن معنایی ندارد. ما کار خاص خود را انجام می‌دهیم و گزارش قانونی را ارسال می‌کنیم».

وی تصریح کرد: «درباره پروژه خاصی هم اطلاع خاصی ندارم و ما صرفاً به‌صورت عام‌نگر کار خودمان را انجام می‌دهیم».

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در روز‌های اخیر، مسأله خاص زیست‌محیطی درباره آلایندگی مواد شیمیایی در استان داشته‌ایم یا خیر، گفت: «دستگاه‌های دیگر باید در این زمینه بررسی‌های لازم را داشته باشند و ما آلایندگی‌ها را کاملاً مورد رصد خود قرار داده‌ایم».

ظاهری در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا تاکنون تذکری به واحد‌های آلاینده در این زمینه داده شده است یا خیر، گفت: «فعلاً در حال بررسی هستیم»!

پیگیری‌های خبرنگاران فارس با مسؤولان استان سمنان برای دریافت جزئیات بیشتر این حادثه تا زمان انتشار این خبر نتیجه مشخصی به همراه نداشته است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار