نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بر ضرورت پرهیز از شبهه و خرافات در مجالس عزاداری امام حسین(ع) تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 19 October 2015
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بر ضرورت پرهیز از شبهه و خرافات در مجالس عزاداری امام حسین(ع) تاکید کرد.

به گزارش مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان خود و نمازگزارن را به تقوای الهی، تقوای حسینی، تقوای زینبی و تقوایی که مایه های سعادت انسان در این جهان و جهان دیگر می شود دعوت کرد و اظهار داشت: امروز دومین روز از محرم امام حسین(ع) است و اگر تمام آنچه نهضت خون بار عاشورا برای بشریت به عنوان بهترین ارمغان آورده بیان شود، صدها جلد خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر تمام خطیبان، مداحان، قلم به دستان و غیره بسیج شوند باز هم سازندگی و برازندگی نهضت عاشورا را نمی توانند ترسیم کنند، عنوان کرد: یک تکلیف الهی است که همه در حد آخرین میزان استطاعت و توان، عاشورا این حرکت آسمانی را خوب بفهمیم، بیان کنیم، خوب برسانیم، خوب عملیاتی کنیم و عموم انسان ها را بر سفره عاشورا مهمان کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز بعد ازظهر در عباسیه جولان برای حاج محمدرحیم مسکین و شهید سردار حسین همدانی دو عنصر ساخته شده در مکتب عاشورای حسینی مراسم تجلیل برگزار می شود، ادامه داد: مردم همدان در بدرقه سردار شهید همدانی حماسه آفریدند و به دلیل همه خوبی های این سردار سرافزار، شهر و دیار را تا عرش بالا بردند.

آیت الله محمدی با بیان اینکه مرحوم مسکین نیز یک انسان مکتبی، عاشورایی، بی رنگ و ریا، بی ادعا و ساخته شده ای است که ده ها شهید از پای مکتب قرآن مرحوم مسکین تربیت و به اسلام تقدیم شدند، ادامه داد: اکنون نیز ده ها مکتب برای زنان و مردن به نام های امامان به صورت گروهی کارهای قرآنی می کند.

گاهی خدا به یک نفر نظر می کند و آن افراد برای جامعه غنای فرهنگی به بار می آورد

وی با بیان اینکه مرحوم مسکین به تنهایی به اندازه۲۰۰ طلبه برای اسلام در این شهر خدمت کرده است، افزود: گاهی خدا به یک نفر نظر می کند و آن افراد برای جامعه غنای فرهنگی به بار می آورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه هر روز ده ها و صدها نفر از داعشی ها به هلاکت می رسند اما هیچ کجای دنیا کسی برای آنها ماتم نمی گیرد، افزود: عاشوراییان و تربیت شدگان عاشورا وقتی می میرند زمین، آسمان، جن، ملک، انسان و همه گریه می کنند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه امروز در نخستین جمعه ماه محرم مجمع و مراسم شیرخوارگان برگزار و محشری به پا شد، عنوان کرد: فلسفه مجمع شیرخوارگان موجی در۴۰ کشور جهان ایجاد کرده و این مراسم در ۴۰ کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بنابر نوشته روزنامه ای انگلیسی در انگلستان قمه زدن آزاد ولی برگزاری مراسم شیرخوارگان ممنوع است، افزود: انگلیسی ها قمه درست می کنند و به مسلمانان می دهند تا بر سر خود بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه متاسفانه کسانی که عمق عاشورا را دریافت نکرده اقداماتی می کنند که مناسب نیست و یکی از این اقدامات قمه زدن است، عنوان کرد: قمه باید به سر اسرائیل و آل سعود زده شود.

آیت الله محمدی با بیان اینکه قمه زدن توهین به مذهب است، ادامه داد: چرا امپراطوری انگلستان قمه زدن را آزاد کرده اما برگزاری مراسم شیرخوارگان را ممنوع می کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز، روز خشم اسرائیل است، بیان کرد: قمه زدن در انگلستان آزاد است چون به ضرر مکتب عاشورا و شیعه و مذهب است اما جلوی برگزاری مجمع شیرخوارگان را می گیرند چون دشمن را رسوا می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با عنوان اینکه اسرائیل، آمریکا و آل سعود رژیم ها بچه کش هستند، افزود: دولت های حاکم اروپایی نیز بچه کش هستند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه داعشی ها تاکنون تعداد زیادی بچه کشته اند، عنوان کرد: وقتی می بینند موجی ایجاد شده که رسوا می شوند می گویند اجازه ندهید برگزار شود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) آمد تا نسل بشر را از خفت و خواری، گمراهی و ذلالت و بردگی نجات دهد، عنوان کرد: از تمام کسانی که عکس سردار شهید همدانی را در خیابان ها نصب کردند تشکر می کنم چراکه مردم را آگاه کردند و جامعه به اعلامیه رسان نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با عنوان اینکه مردم سوریه و یمن چه گناهی کرده اند که زیر بار آتش هستند، عنوان کرد: امام حسین(ع) درس هایی به بشریت داد ولی متاسفانه این درس را انسان ها خوب نخواندند.

مرگ در راه آزادی شرف دارد و ما زیر بار ننگ نمی رویم

آیت الله محمدی با اشاره به اینکه امیر المومنین(ع) فرمودند مرگ در راه آزادی شرف دارد و ما زیر بار ننگ نمی رویم، ادامه داد: اکنون چرا سلطه گران و گرگ های آدم خوار از انقلاب و عاشورا می ترسند برای اینکه اگر مکتب عاشورا رایج شود همه آگاه می شوند.

وی با عنوان اینکه حسین (ع) آمده بود تا لکه ننگ را از چهره بشریت پاک کند، ادامه داد: مردم یمن آب و نان ندارند و آل سعود بیمارستان های آنها را بمباران کرده است اما به چه جرم و به گناهی به یمن حمله می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز همه مادران و شیرزنان فرزندان شیرخواره خود را آوردند و تمام آنان که بچه کشی می کنند را رسوا کردند، ادامه داد:سال گذشته اسرائیل۶۰۰ کودک را در فلسطین به خاک و خون کشید و انگلیس از مجمع شیرخوارگان هراس دارد چون دست آنها رو می شود.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه یکی از درس های عاشورا افشاگری و رسوا کردن دشمنان و کسانی است که بر طبل باطل می کوبند، عنوان کرد: مجمع شیرخوارگان سنت زیبایی است و برای بصیرت افزایی و معرفت افزایی مادران برگزار می شود.

آیت الله محمدی همچنین از حماسه آفرینی مردم همدان برای تشییع پیکر شهید همدانی تشکر کرد و با بیان اینکه این جمعیت را در حتی در راهپیمایی۲۲ بهمن، روز قدس و عاشورایی ندیده بودم، بیان کرد: از باراز و کسبه که مغازه ها را تعطیل کرده بودند نیز تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز از مردم همدان تشکر کردند و فرمودند مردم همدان همه آمدند، بیان کرد: از رسانه ها و از مقام معظم رهبری که قیام امت همدان را بزرگ شمردند نیز تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه سربازان امام حسین(ع) سعی کنند خرافات وارد مراسم عزاداری امام حسین (ع) نشود، افزود: قربانی زیر پای دسته های عزاداری قشنگ است اما گوسفندها را وسط خیابان نکشید چراکه برای سلامت جامعه ضرر دارد و از طرفی برای شربت نیز از لیوان های یک بار مصرف مضر استفاده نکنید و لیوان کاغدی استفاده کنید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار