رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیرازبا تاکید بر اینکه با یک طرح کامل و جامع به دنبال ساماندهی فعالیت دستفروش‌ها هستیم، افزود: طرح ساماندهی نوین می‌تواند شیراز را در این زمینه متحول کند و امیدواریم تا پایان دوره شورای ششم به نتایج مطلوب در این حوزه برسیم.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ 21 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مسعود زارعی امروز، ۳۰ آبان در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در خصوص ساماندهی دستفروش‌ها، بارفروشان و خودروهای سیار عرضه مواد غذایی تحت عنوان ساماندهی نوین، گفت: ساماندهی یک کلمه جامع با محوریت فعالیت دستفروش‌ها بوده و صحبت درباره آن به معنی نبود نابسامانی در سطح شهر با توجه به فعالیت بساط فروش، اغذیه فروش‌ها و بار فروش‌های سیار است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره به بار تعهدات ساماندهی و اهمیت این موضوع کار به‌صورت اصولی در کمیسیون و شهرداری دنبال می‌شود، افزود: در طرح نوین ساماندهی فعالیت دستفروشان در سطح شهر شیراز تعیین وضعیت موجود، جانمایی، کدگذاری فعالیت‌ها، بهره‌گیری از سامانه ثبت‌نام و تهیه طرح تفضیلی فعالیت دستفروش در سطح شهر شیراز در بازه زمانی مشخص دنبال می‌شود.

وی با اشاره چند مرحله‌ای بودن طرح ساماندهی نوین تصریح کرد: در مرحله اول نسبت به جمع‌آوری اطلاعات از جمله مکان‌ها و محدوده‌های اشغال شده توسط دستفروشان فعال شامل بساط گستران، اغذیه فروش‌ها و بارفروشان خودرویی، پایش اطلاعات افراد فعال در دستفروشی اقدام می‌شود که شهرداری در حال تکمیل این اطلاعات است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، طرح مقدماتی ساماندهی در مرحله دوم ساماندهی نوین است، افزود: در این مرحله به‌صورت موقت مجموعه نیروهایی که برای این کار مشخص شدند، از جمله نیروه‌های سد معبر، تخلفات شهرداری و رفع کمبود نیرو با استفاده از شرکت‌های نیروی انتظامی ثبت شده دنبال می‌شود که برای رفع کمبود نیرو باید شهرداری لایحه ارایه کند.

زارعی با اشاره به تعیین وضعیت موجود دستفروش‌ها در گام نخست طرح ساماندهی نوین بیان کرد: در این مرحله با استفاده از پتانسیل و امکانات وضع موجود ساماندهی با رفع سد معبر در همان محدوده‌ای که فعالیت می‌کنند صورت خواهد گرفت تا ضمن دسته‌بندی افراد دستفروش و تفکیک افرادی که شغل ثابت آن‌ها دستفروشی است از سایر دستفروش‌ها، پالایش انجام شده و به افراد مجوز فعالیت موقت با تاکید بر رفع سد معبر ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح نوین ساماندهی یک طرح جامع است و در ابتدای مسیر هستیم، اضافه کرد: این طرح بر اساس لایحه شهرداری به شکل کاملا دقیق با استفاده از لکه‌گذاری معابر برای فعالیت بدون ایجاد سد معبر، شناسنامه‌دار کردن افراد فعال، کدگذاری فعالیت‌ها و زمان‌بندی برای فعالیت دستفروشی در ساعت‌های مشخص دنبال می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، اطلاع‌رسانی برای اجرای طرح سامان‌دهی را یک ضرورت دانست و گفت: در طرح ساماندهی نوین به موضوع طراحی سازه‌های مناسب در مکاهای مناسب برای فعالیت افراد پایش شده توجه ویژه خواهد شد.

زارعی در پایان با تاکید بر اینکه با یک طرح کامل و جامع به دنبال ساماندهی فعالیت دستفروش‌ها هستیم، افزود: طرح ساماندهی نوین می‌تواند شیراز را در این زمینه متحول کند و امیدواریم تا پایان دوره شورای ششم به نتایج مطلوب در این حوزه برسیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار